1

Тема: Хелловордія :)

http://www.mycplus.com/featured-article … languages/

Усім по хелловорду, пані та панове. :)

I belong to the Dead Generation.
Подякували: funivan, Replace, leofun01, Master_Sergius, ostap34PHP5

2

Re: Хелловордія :)

круто ;)

3 Востаннє редагувалося Bartash (02.04.2013 15:19:52)

Re: Хелловордія :)

Зауваження для любителів С/С++: присутні також хелловорди для їхніх попередників: A, B, BCPL. :)

З.І: і навіть веселіше - "псевдонаступників": D та D++...

I belong to the Dead Generation.

4

Re: Хелловордія :)

папєрєднікі :)

pew pew :D
Блоґ

5 Востаннє редагувалося -=ЮрА=- (04.05.2016 10:00:56)

Re: Хелловордія :)

// hw.cpp : Defines the entry point for the application.
//

// Windows Header Files:
#include <windows.h>

// C RunTime Header Files
#include <stdlib.h>
#include <malloc.h>
#include <memory.h>
#include <tchar.h>

#define MAX_LOADSTRING 100

// Global Variables:
HINSTANCE hInst;                                // current instance
TCHAR szTitle[MAX_LOADSTRING];                    // The title bar text
TCHAR szWindowClass[MAX_LOADSTRING];            // The title bar text
TCHAR  szHello[] = TEXT("Hello world app");

// Foward declarations of functions included in this code module:
ATOM                MyRegisterClass(HINSTANCE hInstance);
BOOL                InitInstance(HINSTANCE, int);
LRESULT CALLBACK    WndProc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);

int APIENTRY WinMain(HINSTANCE hInstance,
                     HINSTANCE hPrevInstance,
                     LPSTR     lpCmdLine,
                     int       nCmdShow)
{
     // TODO: Place code here.
    MSG msg;
    HACCEL hAccelTable;

    // Initialize global strings
    memcpy(szTitle      , szHello, sizeof(szHello));
    memcpy(szWindowClass, szHello, sizeof(szHello));
    MyRegisterClass(hInstance);

    // Perform application initialization:
    if (!InitInstance (hInstance, nCmdShow)) 
    {
        return FALSE;
    }

    hAccelTable = LoadAccelerators(hInstance, (LPCTSTR)NULL);

    // Main message loop:
    while (GetMessage(&msg, NULL, 0, 0)) 
    {
        if (!TranslateAccelerator(msg.hwnd, hAccelTable, &msg)) 
        {
            TranslateMessage(&msg);
            DispatchMessage(&msg);
        }
    }

    return msg.wParam;
}



//
//  FUNCTION: MyRegisterClass()
//
//  PURPOSE: Registers the window class.
//
//  COMMENTS:
//
//    This function and its usage is only necessary if you want this code
//    to be compatible with Win32 systems prior to the 'RegisterClassEx'
//    function that was added to Windows 95. It is important to call this function
//    so that the application will get 'well formed' small icons associated
//    with it.
//
ATOM MyRegisterClass(HINSTANCE hInstance)
{
    WNDCLASSEX wcex = {0};

    wcex.cbSize = sizeof(WNDCLASSEX); 
    wcex.style            = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW;
    wcex.lpfnWndProc    = (WNDPROC)WndProc;
    wcex.cbClsExtra        = 0;
    wcex.cbWndExtra        = 0;
    wcex.hInstance        = hInstance;
    wcex.hIcon            = LoadIcon(hInstance, (LPCTSTR)IDI_APPLICATION);
    wcex.hCursor        = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW);
    wcex.hbrBackground    = (HBRUSH)(COLOR_WINDOW+1);
    wcex.lpszClassName    = szWindowClass;
    return RegisterClassEx(&wcex);
}

//
//   FUNCTION: InitInstance(HANDLE, int)
//
//   PURPOSE: Saves instance handle and creates main window
//
//   COMMENTS:
//
//        In this function, we save the instance handle in a global variable and
//        create and display the main program window.
//
BOOL InitInstance(HINSTANCE hInstance, int nCmdShow)
{
   HWND hWnd;

   hInst = hInstance; // Store instance handle in our global variable

   hWnd = CreateWindow(szWindowClass, szTitle, WS_OVERLAPPEDWINDOW,
      CW_USEDEFAULT, 0, CW_USEDEFAULT, 0, NULL, NULL, hInstance, NULL);

   if (!hWnd)
   {
      return FALSE;
   }

   ShowWindow(hWnd, nCmdShow);
   UpdateWindow(hWnd);

   return TRUE;
}

//
//  FUNCTION: WndProc(HWND, unsigned, WORD, LONG)
//
//  PURPOSE:  Processes messages for the main window.
//
//  WM_COMMAND    - process the application menu
//  WM_PAINT    - Paint the main window
//  WM_DESTROY    - post a quit message and return
//
//
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
    PAINTSTRUCT ps;
    HDC hdc;
    switch (message) 
    {
        case WM_PAINT:
            hdc = BeginPaint(hWnd, &ps);
            // TODO: Add any drawing code here...
            RECT rt;
            GetClientRect(hWnd, &rt);
            DrawText(hdc, szHello, strlen(szHello), &rt, DT_CENTER);
            EndPaint(hWnd, &ps);
            break;
        case WM_DESTROY:
            PostQuitMessage(0);
            break;
        default:
            return DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam);
   }
   return 0;
}

http://replace.org.ua/misc.php?action=pun_attachment&amp;item=1268&amp;download=0

Post's attachments

hw.png 28.64 kb, 53 downloads since 2016-05-04 

6

Re: Хелловордія :)

з башу:

- я зазвичай пишу print "Hello world!";
- а як часто доводиться писати ?

- Поганому трояну фаєрвол заважає
- Ніколи не програмуйте та не пийте пиво
Якщо ви з першого разу написали програму, в якій немає жодної помилки, повідомте про це системного програмісту: він виправить помилки в компіляторі

7

Re: Хелловордія :)

Та ну, там мальбольжа нема.

(=<`:9876Z4321UT.-Q+*)M'&%$H"!~}|Bzy?=|{z]KwZY44Eq0/{mlk**hKs_dG5[m_BA{?-Y;;Vb'rR5431M}/.zHGwEDCBA@98\6543W10/.R,+O<