1

Тема: Блок живлення з простого фена на основі гасящого конденсатора

Сталась така ситуація. Попросив мене знайомий допомогти йому з таким завдання: з старого фена до волосся взяти електродвигун і зробити живлення з елементів, що були в фенові. Двигун в фенові на 24В. Живлення двигуна було організоване, як я зрозумів,через гасящий конденсатор. Але коли я випаяв конденсатор, та зробив діодний міст і підпаяв це все до двигуна, він не запрацював. Двигун робочий, пвдключали на окремий блок на 15в. Чому саме не запрацювала ця конструкція не розумію, адже всі елементи випаяні з того ж таки фена. Тільки викинута спіраль. Що я зробив не так???

Trouble  in WINDOWS reboot, trouble in UNIX be root.

2 Востаннє редагувалося ReAl (12.11.2016 04:08:04)

Re: Блок живлення з простого фена на основі гасящого конденсатора

kisilam написав:

… Тільки викинута спіраль. Що я зробив не так???

От може оце і не так.
Якийсь старий ще «радянський» фен, «дорожній» (невеличкий і складався у маленький кожух) як баласт з 220 вольт на 24 для двигуна використовував саме ніхромову спіраль. Конденсатор невеликої ємності був просто для зменшення електромагнітих перешкод від іскріння на колекторі.

p.s. тобто я не зрозумів толком — що було у вашому випадкові і що зробили, просто згадав конкретний свій випадок.

printf("Nested comments is %s\n", */*/**/"*/"/*"/**/ == '*' ? "OFF" : "ON");

3 Востаннє редагувалося raxp (12.11.2016 08:29:17)

Re: Блок живлення з простого фена на основі гасящого конденсатора

Абсолютно вірно, ємність там виключно для зниження перешкод від іскріння на колекторних щiтках. Практично всі побутові фени будуються за такою схемою (конденсатор найчастіше керамічний невеликої ємності ~ 0.1-0.2 мкФ паралельно обмотці):
http://ipic.su/img/img7/fs/fen_00.1478926432.jpg

Дана схема формує знижену напругу для мотора виключно за рахунок подільників напруги на рахунок опорів спіралей ТЕН-ів (та загалом використанням напівхвилі мережевої напруги за рахунок відсічення діодом), тут навіть і не пахне схемою на гасящей ємності.

Cхеми живлення с гасящей (обов'язково високовольтної порядка ~400V) ємністю будуються обов'язково з використанням обмежуючого стабилитрона на виході дiодного містка або дiода, а величина гасящей ємності вибирається з розрахунку потужності або струму навантаження. Нехай потужність движка на Uдв = 24В порядку 50 ватт, тоді струм = 50/24 ~ 2A.

Ємнісний опір на заданій частоті Xc = (1/2 * pi * F * Cг).
Ємність конденсатора Cг = I / (2 * pi * Fс * SQRT (Uc ^ 2 - Uдв ^ 2)) = 2 / (2 * 3.1415926 * 50 * SQRT (220 * 220 - 24 * 24)) = 2.9111e- 5 ~ 29 мкФ. Тобто для робочого струму 2А потрібна ємність 29 мкФ * 400V. Струм менше -> менше ємність. Такі справи.

Білоруський журнал «Радиолюбитель»
Lead Radar systems engineer & Software developer of industrial automation
Мої розробки та відеоблог
Подякували: 221VOLT1

4

Re: Блок живлення з простого фена на основі гасящого конденсатора

Загальну схему не намалюю даного фена, але в ньому на вході, на 1 провіднику від мережі, стоїть 1мф на 250-275В конденсатор, контакти якого між собою замкнений резистором. Так як тут розуміти схему?

Trouble  in WINDOWS reboot, trouble in UNIX be root.

5 Востаннє редагувалося raxp (12.11.2016 18:42:06)

Re: Блок живлення з простого фена на основі гасящого конденсатора

Тут так само:
http://el-shema.ru/FOTO7/fen-1-.jpg

стоїть 1мф на 250-275В конденсатор

1 мФ = 1000 мкФ. Конденсатор такої ємності і напругою на 250В в фен б не вліз )))

Якщо ж ви помилилися і невірно вказали одиницi ємностi (припустимо насправді = 1 мкФ), то її недостатньо для харчування движка в схемі з гасящей ємністю, бо при такому розкладі ток крiзь двигун становив 68 мА, а це потужність всього 1.68 Вт. Як для фена замало. Що до схеми - повинен бути далi діод або місток, а обговорювати схему яку не видно або фото - немає сенсу.

Білоруський журнал «Радиолюбитель»
Lead Radar systems engineer & Software developer of industrial automation
Мої розробки та відеоблог
Подякували: kisilam, 221VOLT2

6

Re: Блок живлення з простого фена на основі гасящого конденсатора

Так, вірно, 1 мкф. Добре, я тут зрозумів, що цього кондюка замало. Я обраховував і у мене вийшло тих самих 70мА. Я так і підозрював, що такого струму замало для нього. Можливо заживити даний двигун, якщо знайти конденсатор, наприклад, на 20 мкф.

Trouble  in WINDOWS reboot, trouble in UNIX be root.
Подякували: 221VOLT1