Ще одна умова, дуже бажана для новачкової мови: простота вводу та виводу (перш за все, консольного. Ліпити формочки, щоб вивести на екран «Привіт, %username%» — додатковий шмат роботи, що не несе ніякої навчальної користі на нульовому рівні розуміння коду й лише перетворює хеловорд на талмуд). З цієї точки зору, хорошими прикладами будуть класичний BASIC, Python, Pascal, Scheme, дещо гіршими — C та C++, ще гіршою — Java, відверто жахливим — JavaScript (що в браузерному варіанті, що в Node), асемблер стоїть десь серед поганих варіантів, але він і сам по собі заскладний для новачка. Звичайно, жахливий ввід-вивід може компенсуватися хорошим середовищем для створення форм — початківець може обійтися й візуальним інтерфейсом. Але будь-який базовий курс з алгоритмів орієнтується саме на послідовний ввід-вивід у консолі — старт одразу з візуального інтерфейсу вимагатиме деяких коректив. Робота з консоллю організована простіше — жодна програма з візуальним інтерфейсом не може вкласти аналогічні дії в один-два рядки простого коду:
username=input("Як тебе звати? ")
print("Привіт,", username)
Ну і середовища для створення візуального інтерфейсу, зробленого достатньо добре, щоб новачок зміг у ньому зорієнтуватися, я десь, крім Delphi, не пригадую (але Delphi дозволяє писати й консольні програми в стилі класичного Паскаля). Так, ще є зовсім дитячий Scratch, який якраз візуальний, де для дитини все легко, але там зовсім інший підхід до коду, наскільки я розумію. Припускаю, що навіть після нього простіше буде розібратися з консольними засобами мови назразок C++, аніж з візуальними компонентами того ж C++, наприклад, у майкрософтівській реалізації.