421

Re: Шлях на математичну вершину

koala написав:

Творчий підхід, однак. Якщо ви помітили, що формула
х = 6-у
помилкова, то треба не ділити десь у кінці y на 2, а міняти формулу на правильну і повністю перераховувати весь розв'язок.

Я дума так теж можна...

переробив формулу
2х=6-у | :2
х=(6-у)/2
4*(6-у)/2-3у=2 | *2
4*(6-у)-6у=4
24-4y-6y=4
-4y-6y=4-24
-10y=-20
y=-20/-10=2

підставимо в перший вираз
2х+2=6
2х=6-2 | :2
х=3-1=2

х,у = 2

422

Re: Шлях на математичну вершину

Можна розв'язати систему рівнянь з трьома змінними методом підстановки ? Якщо так то як ? (просто цікаво)

423 Востаннє редагувалося ReAl (29.10.2016 12:47:45)

Re: Шлях на математичну вершину

Практично це буде метод Гауса, тільки в аналітичному вигляді, без поточних обчислень.

Дивіться:
Виразили з першого рівняння x1 через всі інші xn, n = 2..N, підставили у всі інші рівняння з другого по останнє.
У результаті у тих рівняннях коефіцієнт при x1 став нульовим.

Виразили з другого рівняння x2 через xn, n = 3..N, підставили у рівняння з третього по останнє, там став нульовим коефіцієнт при x2.

І так далі до досягнення трикутної матриці, отримавши вираз для xN лише з коефіцієнтів і вільних членів.

Після чого йдемо назад, підставляючи отримані по дорозі значення у вирази підстановок аж до першого.

Подякували: Betterthanyou1

424

Re: Шлях на математичну вершину

Методом підстановки можна спробувати розв'язати будь-яку систему будь-яких рівнянь. Для лінійних жодних проблем не виникне; проблеми можливі на високих степенях і нелінійних функціях взагалі.

Подякували: Betterthanyou1

425

Re: Шлях на математичну вершину

Розв’язування нерівності з однією змінною.
Читаю я приклад
Розв’яжіть нерівність (там дроби)
((х-5)/(6)) + ((x-8)/(3)) > ((5*x)/(2)) - 1
і вийшло в кінці
-12*х>15 (це я зрозумів в мене так само вийшло)
а розв’язок в книжці вийшов
(- нескінченність; -1.25)
а тут не ясно, якщо -12*-1.25 = 15
а 15>15 - не є вірним твердженням, тобто мало ж бути (- нескінченність; -1.25] тобто 15>=15
Чому розв’язком даної нерівності є (- нескінченність; -1.25) ?

426

Re: Шлях на математичну вершину

Ви вже друга людина, яку я зустрічаю, що вважає, ніби [] означає "без країв", а () - "з краями включно". Насправді все навпаки: https://uk.wikipedia.org/wiki/Проміжок
Сподіваюся, ви не будете мені розповідати, що я з авторами вікіпедії і всі, на кого вони посилаються - недоучки і телепні, як попередній?

Подякували: Betterthanyou1

427 Востаннє редагувалося Betterthanyou (30.10.2016 09:42:21)

Re: Шлях на математичну вершину

koala написав:

Сподіваюся, ви не будете мені розповідати, що я з авторами вікіпедії і всі, на кого вони посилаються - недоучки і телепні, як попередній?

Хаха, ні я вам вірю, проблема тільки в тому що я не зрозумів.

Якщо писати дужки "(" або ")" - то це означає "<" або ">",
а "[" або "]" це "<=" або ">="
чи навпаки ?

Я прочитав те що є у вікіпедії, і всерівно вважаю що розв'язок є
(- нескінченність; -1.25] - ( Проміжок, що включає всі числа, менші або рівні a, позначається ( -безкінечність, а],                -12 * -1.25 == 15 )

а не

(- нескінченність; -1.25)

428 Востаннє редагувалося koala (30.10.2016 09:47:35)

Re: Шлях на математичну вершину

Betterthanyou написав:

і вийшло в кінці -12*х>15

Betterthanyou написав:

розв'язок є (- нескінченність; -1.25] - ( Проміжок, що включає всі числа, менші або рівні a

Збільшуємо:

Betterthanyou написав:

-12*х>15

Betterthanyou написав:

всі числа, менші або рівні

Ще збільшуємо:

Betterthanyou написав:

>

Betterthanyou написав:

або рівні

Де ви в першому виразі бачите рівність?

Подякували: Betterthanyou1

429

Re: Шлях на математичну вершину

koala написав:

Де ви в першому виразі бачите рівність?

А все, я зрозумів.

430

Re: Шлях на математичну вершину

Ще таке в мене питання виникло (по нерівностям)
число -1.25 задовольняє нерівність -12*х>15 ? (я вважаю що ні, але раптом я знов помиляюся)

431

Re: Шлях на математичну вершину

Не помиляєтеся.
От чого ви, здається, не знаєте - що множення (чи ділення) обох сторін нерівності на від'ємне число призводить до зміни знаку нерівності на протилежний:
-2*x > 10 <=> x < -5.

Подякували: Betterthanyou1

432

Re: Шлях на математичну вершину

koala написав:

От чого ви, здається, не знаєте - що множення (чи ділення) обох сторін нерівності на від'ємне число призводить до зміни знаку нерівності на протилежний:
-2*x > 10 <=> x < -5.

Я повторював основні властивості

властивості

1. Якщо з однієї частини нерівності перенесемо в іншу
доданок з протилежним знаком, то одержимо нерів
ність, рівносильну даній.
2. Якщо обидві частини нерівності помножимо або
поділимо на одне й те саме додатне число, то одержимо
нерівність, рівносильну даній.
3. Якщо обидві частини нерівності помножимо або
поділимо на одне й те саме від’ємне число, змінивши
при цьому знак нерівності на протилежний, то
одержимо нерівність, рівносильну даній.

Так, я знаю що в таких випадках множать нерівність на -1 і виходить
12*х<-15, але я не розумію навіщо так робити.
Якщо заради спрощення, то мені навпаки стає складніше,
15/-12 == -15/12, так яка різниця ?

433

Re: Шлях на математичну вершину

Бо розв'язок відносно x має виглядати як x<-5/4, а не -12*х>15. Це ще не розв'язок. А от x<-5/4 легко записати як проміжок.

Подякували: Betterthanyou1

434 Востаннє редагувалося Betterthanyou (30.10.2016 21:29:23)

Re: Шлях на математичну вершину

З одним рівнянням проблема,
x-15<6x-10
x-6x<-10+15
-5x<5 (/5)
-x<1
(-1, безкінечність)

а в книжці
x-15<6x-10
-5x<5 (/5)
х>1
(1, безкінечність)

Де я помилився ?

Post's attachments

Screen.png 29.18 kb, 220 downloads since 2016-10-30 

435 Востаннє редагувалося 0x9111A (30.10.2016 22:04:14)

Re: Шлях на математичну вершину

-x < 1 / * -1
x > 1

Не забувайте що при домноженні на відємне число треба крутити знак нерівності

Подякували: Betterthanyou1

436

Re: Шлях на математичну вершину

0x9111A написав:

-x < 1 / * -1
x > 1

Не забувайте що при домноженні на відємне число треба крутити знак нерівності

-х * -1 = х
Але
1 * -1 = -1
же ж все рівняння множиться ? Чи ні ?
тоді чому не x > -1

437 Востаннє редагувалося 0x9111A (30.10.2016 22:21:43)

Re: Шлях на математичну вершину

Хм і правда, х > -1
Значить в книжці помилка

Подякували: Betterthanyou1

438 Востаннє редагувалося Betterthanyou (31.10.2016 16:49:29)

Re: Шлях на математичну вершину

а, не звертайте уваги. Перевтома

Є нерівність з дробами

((5*x)/(7)) <= 3 | :7

Я можу зараз поділити на 7 все рівняння, вроді як властивості дробів дозволяють (2 властивість, дивіться попередні повідомлення)
Навіщо ? - Щоб позбутися дробу

5*x <= 3/7 | :5

а тепер ще раз ділю на 5

x <= (3/7)/5

або

0.085714

Але правильний розв'язок x <= 4.2

Щось я не зрозумів, чого не можна ділити на 7 ?

439

Re: Шлях на математичну вершину

Множити на 7:
((5*x)/(7)) <= 3 | *7
5x <= 21
x <= 21/5

Подякували: Betterthanyou1

440

Re: Шлях на математичну вершину

Нерівність у вас
5*x/7 <= 3
я правильно зрозумів? В числівнику 5x, в знаменнику 7, праворуч - 3.

Betterthanyou написав:

Я можу зараз поділити на 7 все рівняння

Не можете. У вас немає рівняння. Є нерівність. Нерівність ви можете поділити на 7, але краще все ж помножити, щоб позбавитися знаменника.

Подякували: Betterthanyou1