1

Тема: GPGPU, CUDA, OpenCL, DirectCompute, etc в неграфічних додатках

Ще років певно 8 тому я цікавився питанням неграфічних обчислень за допомогою графічного прискорювача (відеокарти), в мене тоді була допотопна Nvidia 8600 GTS, яка в ті смутні часи вже підтримувала CUDA. Про це трохи нижче.

Десь в той самий час я прочитав був статтю, як кодери в доCUDA`вські часи займались дуже страшнючими лайфхаками, щоб прискорити неграфічні аплікації, перетворюючи свої масиви в графіку а потім якось знімаючи результат, тим не менше.

Колись всі виробники графічних прискорювачив почали кричати на кожному кроці про неграфічні обчислення на GPU, і назвалось то все GPGPU. Це теж було досить давно.

Повернемось до CUDA, єдине, що я тоді зміг отримати - це прискорення кодування FLACу за допомогою тої Nvidia, прискорення було щось десь 1.5 чи 2.5 рази, вже не пригадаю, але нічого грандіозного.

Дивлячись на те, що з тих пір і графічні ядра стали в рази потужнішими (кількість потокових процесорів в них росте і росте, в топових рішеннях зараз сягає аж 2816 одиниць), і GPGPU в стандарт додали, але нічого неграфічного я за 10 хвилин нагуглити не зміг.

То ж питання. Які неграфічні додатки, які не мають відношення до ігор використовують щось з технологій з назви теми, і які мають прирости в порівнянні з центральним процом?
Або: Для чого ще можна використовувати топову відуху крім 3д макса та задротства?

Подякували: 0xDADA11C7, leofun01, Betterthanyou, 221VOLT, P.Y., ReAl6

2

Re: GPGPU, CUDA, OpenCL, DirectCompute, etc в неграфічних додатках

Для чого ще можна використовувати топову відуху крім 3д макса та задротства?

брут хешів, кодування відео, математичні обчислення, там на сайті купа бібліотек де застосовується

Подякували: Chemist-i, /KIT\, Torbins, leofun01, 221VOLT5

3

Re: GPGPU, CUDA, OpenCL, DirectCompute, etc в неграфічних додатках

До речі так, мій Радеончик 270 будь який пароль до вайфаю, який складається з восьми цифр, підбирає менш ніж за дві години. Пробував і шестисимвольні буквені паролі брутфорсати, але такі дуже рідко трапяються. А словників з українськими, чи хоча б російськими паролями треба ще пошукати, якщо вони взагалі є.
Крім підбору паролів за відомим хешем, відяхи раніше іще активно використовували для майнінгу криптовалюти. Але зараз для цього уже є спеціалізоване залізо.
Іще офісні пакети в аналогах Екселя, знаю, відяху використовують, якщо даних багато.
Ну й про сучасні відео-кодеки не забуваємо. В кожної фірми-виробника чіпів є своя технологія для апаратного прискорення декодування, але фактично усі вони базуються на GPGPU.
Але взагалі застосувань у неграфічних обчислень на відяхах не так уже й багато. Бо процес старту обчислення є досить тривалим, тому щось маленьке запускати не вигідно. Окрім того, окремі процесори в відяхах є набагато слабшими за центральний, тому якщо задача погано паралелиться, то також немає сенсу її закидувати на відяху.
Плюс не забуваємо, що донедавна іще не було єдиних стандартів, а зараз іще не має підтримки в інструментах та бібліотеках.

Подякували: leofun01, Chemist-i, 221VOLT, DOP4

4

Re: GPGPU, CUDA, OpenCL, DirectCompute, etc в неграфічних додатках

Прихований текст

Просто лишу це тут

List of OpenCL applications - Вікіпедія

Подякували: P.Y., leofun012

5 Востаннє редагувалося ReAl (16.09.2018 18:51:06)

Re: GPGPU, CUDA, OpenCL, DirectCompute, etc в неграфічних додатках

(цікава тема тут, виявляється, є)

Torbins написав:

Але взагалі застосувань у неграфічних обчислень на відяхах не так уже й багато. Бо процес старту обчислення є досить тривалим, тому щось маленьке запускати не вигідно.

Та ну, купа різних наукових обчислень.
Хоча б та ж квантова хімія
На виході, звичайно, і 3D-картинка є, але це «дулі відсотка» від основних обчислень.

Подякували: Chemist-i1

6

Re: GPGPU, CUDA, OpenCL, DirectCompute, etc в неграфічних додатках

Chemist-i написав:

Ще років певно 8 тому я цікавився питанням неграфічних обчислень за допомогою графічного прискорювача (відеокарти), в мене тоді була допотопна Nvidia 8600 GTS, яка в ті смутні часи вже підтримувала CUDA. Про це трохи нижче.

Десь в той самий час я прочитав був статтю, як кодери в доCUDA`вські часи займались дуже страшнючими лайфхаками, щоб прискорити неграфічні аплікації, перетворюючи свої масиви в графіку а потім якось знімаючи результат, тим не менше.

Колись всі виробники графічних прискорювачив почали кричати на кожному кроці про неграфічні обчислення на GPU, і назвалось то все GPGPU. Це теж було досить давно.

Повернемось до CUDA, єдине, що я тоді зміг отримати - це прискорення кодування FLACу за допомогою тої Nvidia, прискорення було щось десь 1.5 чи 2.5 рази, вже не пригадаю, але нічого грандіозного.

Дивлячись на те, що з тих пір і графічні ядра стали в рази потужнішими (кількість потокових процесорів в них росте і росте, в топових рішеннях зараз сягає аж 2816 одиниць), і GPGPU в стандарт додали, але нічого неграфічного я за 10 хвилин нагуглити не зміг.

То ж питання. Які неграфічні додатки, які не мають відношення до ігор використовують щось з технологій з назви теми, і які мають прирости в порівнянні з центральним процом?
Або: Для чого ще можна використовувати топову відуху крім 3д макса та задротства?

Цікава тема! Тут ще є люди які розуміються на програмуванні GPU?