41

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

тоді я бачу синій вектор як косинус кута між синім вектором та вектором сили, що помножений на вектор сили. А пурпурний вектор буде те саме, тільки замість косинусу тре взяти синус

42

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

але це невірно, і я  хз чо

43 Востаннє редагувалося FakiNyan (03.12.2016 19:16:21)

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

щось я затупив.
Вирішив намалювати, і все стало зрозуміліше, ато я малював то все в 3d, коли можна просто намалювати вектор сили і вектор зрушення.

Дано:
вектор сили (4; 4)
вектор зрушення (2; 1)

Знайти:
вектор сили в напрямку вектора руху

Розв'язання:
1. Нормалізувати вектор зрушення.
Отримаємо {2/корінь(5); 1/корінь(5)}
2. Обрахувати проекцію вектора сили на нормалізований вектор руху.
Отримаємо 12/корінь(5)
3. Помножити нормалізований вектор зрушення на проекцію вектора сили
Отримаємо вектор {4.8; 2.4}

https://puu.sh/sCRiX/d5e679999a.png

А як то мона зробити за допомогою синусів косинусів?

Я думав, що нам треба просто помножити вектор сили на косинус різниці між кутом вектора сили та вектора зрушення, але нічого не виходе, і так синуси пробував, і нічого вірного воно не повертає.

44 Востаннє редагувалося FakiNyan (03.12.2016 19:25:29)

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

здається, зрозумів.
Потрібно довжину вектора сили помножити на косинус різниці між вектором сили та вектором зрушення, і ми отримаємо ту ж саму проекцію вектора сили на вектор зрушення. Після чого можна помножити отримане значення спочатку на косинус кута вектора зрушення, і отримаємо X компоненту, а потім знову помножити, тільки на синус, аби отримати Y компоненту

я був заплутався, тому що працював з декартовими координатами, як з полярними

45

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

чуйте, я от вже дочитав про всілякі моменти, та імпульси, і думав - пора б вже пограмувати це все, але невпевненний в декількох моментах.

Якщо об'єкт падає до низу на похилу поверхню х силою F, то ми беремо F*sin(нахил поверхні) і отримаємо силу вздовж поверхні, далі з сили витягуємо прискорення, додаємо те прискорення то поточної позиції об'єкта, і отримуємо наступну позицію об'єкта.
А що далі? Якщо під об'єктом є поверхня, то ми просто додаємо до швидкості об'єкта прискорення, котре отримали раніше, додаємо цей вектор до поточної позицію об'єкта, і отримуємо наступну позицію. А якщо під об'єктом вже немає нічого, то він же має поступово падати до низу.
Коротше кажучи, я не розумію, які сили діють на об'єкт після того, як він торкнувся поверхні, і зробив перший крок вздовж того нахилу.

https://puu.sh/sERYi/a3752d8e4e.png

46 Востаннє редагувалося FakiNyan (08.12.2016 22:08:04)

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

Є м'ячик, котрого ми підкидаємо вперед і вгору.
Чому для горизонтального положення ми використовуємо формулку
x=x0+vx0t
а для вертикального
z=z0+vz0t-(1/2)gt2
конкретно мене цікавить ось ча частина
-(1/2)gt2

47 Востаннє редагувалося 0x9111A (08.12.2016 22:23:41)

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

FakiNyan написав:

Є м'ячик, котрого ми підкидаємо вперед і вгору.
Чому для горизонтального положення ми використовуємо формулку
x=x0+vx0t
а для вертикального
z=z0+vz0t-(1/2)gt2
конкретно мене цікавить ось ча частина
-(1/2)gt2

Точно не знаю\не памьятаю, але можливо через то що ми ігноруємо опір повітря і горизонтально наш мьячик летить  доки йому схочеться (з початковою і незмінною швидкістю)
А вертикально, початкова швидкість буде мінятись через силу тяжіння.
Рівняння вертикальної швидкості буде v = vz0 - gt. Мінус, тому що прискорення вільного падіння прискорє в протилежну до початкової швидкості сторону.
А тепер, щоб зайнти положення точки, інтегруємо по t
Виходить z=z0+vz0t-(1/2)gt2

Думаю koala пояснить краще і точніше

Подякували: FakiNyan1

48

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

Нема куди краще :) Не інтегруємо, а диференціюємо, а так все сказали, навіть більше, ніж я збирався.

Подякували: FakiNyan1

49 Востаннє редагувалося 0x9111A (08.12.2016 23:20:31)

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

koala написав:

Нема куди краще :) Не інтегруємо, а диференціюємо, а так все сказали, навіть більше, ніж я збирався.

Точно диференціюємо? Я от впевнений що інтеграл!

удп. Хм, чому мені диференціювати звучить як "брати похідну", чи я десь щось зовсім не так розумію, ну тут же інтеграл!

Подякували: koala1

50

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

0x9111A написав:
FakiNyan написав:

Є м'ячик, котрого ми підкидаємо вперед і вгору.
Чому для горизонтального положення ми використовуємо формулку
x=x0+vx0t
а для вертикального
z=z0+vz0t-(1/2)gt2
конкретно мене цікавить ось ча частина
-(1/2)gt2

Точно не знаю\не памьятаю, але можливо через то що ми ігноруємо опір повітря і горизонтально наш мьячик летить  доки йому схочеться (з початковою і незмінною швидкістю)
А вертикально, початкова швидкість буде мінятись через силу тяжіння.
Рівняння вертикальної швидкості буде v = vz0 - gt. Мінус, тому що прискорення вільного падіння прискорє в протилежну до початкової швидкості сторону.
А тепер, щоб зайнти положення точки, інтегруємо по t
Виходить z=z0+vz0t-(1/2)gt2

Думаю koala пояснить краще і точніше

ну ви сказали абсолютно те ж, що я прочитав в книжці.
Мені цікаво, чому взагалі ми маємо оте диференціювати? Чому б просто не використовувати
v = vz0 - gt
для руху по вертикалі?

51

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

ну ви сказали абсолютно те ж, що я прочитав в книжці.
Мені цікаво, чому взагалі ми маємо оте диференціювати? Чому б просто не використовувати
v = vz0 - gt
для руху по вертикалі?

Тому що v = щось це рівняння швидкості яке дає вам можливість порахувати швидкість в момент часу, а вам треба положення тіла

Подякували: koala1

52

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

0x9111A написав:

ну ви сказали абсолютно те ж, що я прочитав в книжці.
Мені цікаво, чому взагалі ми маємо оте диференціювати? Чому б просто не використовувати
v = vz0 - gt
для руху по вертикалі?

Тому що v = щось це рівняння швидкості яке дає вам можливість порахувати швидкість в момент часу, а вам треба положення тіла

так нове положення, це ж поточне положення плюс швидкість?

53

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

0x9111A, ваша правда, а я спати. Давно вже час...

54

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

FakiNyan написав:

так нове положення, це ж поточне положення плюс швидкість?

Ага, а швидкість це поточна швидкість плюс прискорення (якщо є)
А прискорення це поточне прискорення плюс ривок (якщо є)
В будьякому випадку, наша ціль знайти формулу типу z = f(t) тобто саме положення тіла (а не його швикдкість\прискорення) в певний момент часу

Подякували: FakiNyan1

55

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

ага, то це ривок є похідної від прискорення, а прискорення, це зміна в швидкості між v0 та v1, а оцей ривок, це тіпо швидкість рівно в зазначений час? ну, тіпо, прискорення між різницею в швидкості, котра являється найменшою? чи якось так

56

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

Я два рази перечитав і незнаю що вам сказати, думаю ближче до "не так"

Подякували: FakiNyan1

57

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

ну окей, тоді я буду розбиратись з диференціальними штуками, бо тут все в'яжеться на них

58

Re: Фізика, або "Шлях на фізичну вершину"

срань господня! F=ma - диференційне рівняння!