1

Тема: Python. В підручнику помилка?

Підкажіть хто в цьому шарить.
Я вирішив вивчати пайтон, і продбав для цього книгу "Вивчаємо Python" Еріка Метіза.
Підозрюю, що в ній є помилка.
В 12 главі, ми починаємо програмувати першу гру, повторючи код виявилось, що він не працює (або я просто чогось не розумію)
Код має вивести вікно з кораблем, а замісць цього видає помилку: NameError: name 'screen' is not defined
Це я чогось не розумію, чи в книзі дійсно помилка?

import sys
import pygame
from setting import Setting
from ship import Ship

class AlienInvasion:
    """Класс для управления ресурса и и поведением игры"""

    def __init__(self):
        """Инициализирует игру и создает игровые ресурсы"""
        pygame.init()
        self.settings = Setting()
        self.ship = Ship(screen)


        self.screen = pygame.display.set_mode((self.settings.screen_width, self.settings.screen_height))
        pygame.display.set_caption("Alian Invasion")
        self.ship = Ship(self.screen)
        """Назначение цвета фона"""
        self.bg_color = (230, 230, 230)

    def run_game(self):
        """Запуск основного цикла игры"""
        while True:
            """Отслеживание событий клавиатуры и мишы"""
            for event in pygame.event.get():
                if event.type == pygame.QUIT:
                    sys.exit()
            """ При каждом проходе цикла перерисовываеться экран"""
            self.screen.fill(self.settings.bg_color)
            self.ship.blitme()



            """Отображение последнего прорисованного экрана"""
            pygame.display.flip()

if __name__ == '__main__':
    """Создание экземпляра и запуск игры."""
    ai = AlienInvasion()
    ai.run_game()

class Setting():

    def __init__(self):
        self.screen_width = 1200
        self.screen_height = 800
        self.bg_color = (0, 191, 255)
import pygame

class Ship():
    """Класс для управления кораблем"""
    def __init__(self, ai_game):
        """Инициализирует корабль и задает его начальное положение"""
        self.screen = ai_game.screen
        self.screen_rect = ai_game.screen.get_rect()

        """Загружаем изобаражение корабля и получаем прямоугольник"""
        self.image = pygame.image.load('images/ship.bmp')
        self.rect = self.image.get_rect()
        """Каждый новый корабль появляеться у нижнего края экрана"""
        self. rect.midbottom = self.screen_rect.midbottom

    def blitme(self):
        """Рисут корабль в текущей позиции"""
        self.screen.blit(self.image, self.rect)

2

Re: Python. В підручнику помилка?

Прихований текст

Є помилка, причому фатальна - коменти на староболгарському суржику

3

Re: Python. В підручнику помилка?

        self.ship = Ship(screen)
        ...
        self.ship = Ship(self.screen)

Двічі створюється одна змінна. Перевірте ще раз, чи в книжці так, бо дуже схоже саме на помилку.

4

Re: Python. В підручнику помилка?

koala написав:
        self.ship = Ship(screen)
        ...
        self.ship = Ship(self.screen)

Двічі створюється одна змінна. Перевірте ще раз, чи в книжці так, бо дуже схоже саме на помилку.

Так, це вже я пробував різні варіанти, щоб виправити помилку, але нічого не допомогло. От 2 варіанти однієї змінної і скопіювалися, дякую що помітили.

В підручнику написано так:

import sys

import pygame

from Setting import Setting

from ship import Ship

class AlienInvasion:
    """Класс для керування ресурсами і поведінкою гри"""

    def __init__(self):
        """Ініціалізує гру і створює ігрові ресурси"""
        pygame.init()
        self.setting = Setting()

        self.screen = pygame.display.set_mode((self.setting.screen_width, self.setting.screen_height))
        pygame.display.set_caption("Alien Invasion")

        self.ship = Ship(screen)

        #призначення кольору фону
        self.gb_color = (self.setting.bg_color)

    def run_game(self):
        """Запуск основного ігрового циклу"""
        while True:
            #Відстеження подій клавіатури і миші
            for event in pygame.event.get():
                if event.type == pygame.QUIT:
                    sys.exit()
            # При кожному проході циклу перерисовується екран
            self.screen.fill(self.gb_color)
            self.ship.blitme()
            """відображення останнього прорисованного екрану"""
            pygame.display.flip()

if __name__ == '__main__':
    """Створення екземпляру і запуск гри"""
    ai = AlienInvasion()
    ai.run_game()

5

Re: Python. В підручнику помилка?

- self.ship = Ship(screen)
+ self.ship = Ship(self.screen)

6

Re: Python. В підручнику помилка?

koala написав:
- self.ship = Ship(screen)
+ self.ship = Ship(self.screen)

Я так пробував, не спрацювало.
тільки що пробував знову, вибиває помилку:
AttributeError: 'pygame.Surface' object has no attribute 'screen'

7

Re: Python. В підручнику помилка?

Будь ласка, припиніть гратися у гру "здогадайтеся, що я не договорив". Спершу ви дали код і сказали текст помилки. Далі з'ясувалося, що код інший. Тепер кажете, що й помилка інша. Так вам ніхто не зможе допомогти. Ви можете підтвердити, що останній код, наведений вами, з моїм виправленням, дає саме цю помилку?
Ship приймає другим параметром ai_game із атрибутом screen. Наскільки я розумію, це має бути об'єкт типу AlienInvasion. В конструкторі, відповідно, це буде self. Тобто

self.ship = Ship(self)
Подякували: leofun01, flatliner2

8

Re: Python. В підручнику помилка?

koala написав:

Будь ласка, припиніть гратися у гру "здогадайтеся, що я не договорив". Спершу ви дали код і сказали текст помилки. Далі з'ясувалося, що код інший. Тепер кажете, що й помилка інша. Так вам ніхто не зможе допомогти. Ви можете підтвердити, що останній код, наведений вами, з моїм виправленням, дає саме цю помилку?
Ship приймає другим параметром ai_game із атрибутом screen. Наскільки я розумію, це має бути об'єкт типу AlienInvasion. В конструкторі, відповідно, це буде self. Тобто

self.ship = Ship(self)

Вибачте за неточності.
Підтверджую, що останній код з вашою правкою дає саме таку помилку.
Повністю код з вашою правкою виглядає так:

import sys

import pygame

from Setting import Setting

from ship_setting import Ship

class AlienInvasion:
    """Класс для керування ресурсами і поведінкою гри"""

    def __init__(self):
        """Ініціалізує гру і створює ігрові ресурси"""
        pygame.init()
        self.setting = Setting()

        self.screen = pygame.display.set_mode((self.setting.screen_width, self.setting.screen_height))
        pygame.display.set_caption("Alien Invasion")

        self.ship = Ship(self.screen)

        #призначення кольору фону
        self.gb_color = (self.setting.bg_color)

    def run_game(self):
        """Запуск основного ігрового циклу"""
        while True:
            #Відстеження подій клавіатури і миші
            for event in pygame.event.get():
                if event.type == pygame.QUIT:
                    sys.exit()
            # При кожному проході циклу перерисовується екран
            self.screen.fill(self.gb_color)
            self.ship.blitme()
            """відображення останнього прорисованного екрану"""
            pygame.display.flip()

if __name__ == '__main__':
    """Створення екземпляру і запуск гри"""
    ai = AlienInvasion()
    ai.run_game()

І видає помилку:
AttributeError: 'pygame.Surface' object has no attribute 'screen'

9

Re: Python. В підручнику помилка?

Я знайшов у чому проблема. Аргумент класса Ship() не вірний.
Має бути так:

self.ship = Ship(self)

10

Re: Python. В підручнику помилка?

Ran1 написав:

Я знайшов у чому проблема. Аргумент класса Ship() не вірний.
Має бути так:

self.ship = Ship(self)

Неймовірно! А читати до кінця відповіді не пробували?

Подякували: flatliner1