61

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

koala написав:

Інша справа, що нинішню систему видачі дипломів треба змінювати, я навіть схему колись накидав, десь так: найоб'єктивнішим критерієм зараз є те, куди йдуть кращі за ЗНО абітурієнти. Беремо 10-20 ВНЗ із найвищою щільністю 10% кращих за сумою балів випускників на місце, і запрошуємо їхніх представників для (швидше за все консенсусної) розробки ліцензійних вимог, після чого ці представники (чи інші представники цих же ВНЗ) проводять акредитацію всіх ВНЗ країни. Оплачується їхня робота тими ВНЗ, які хочуть акредитуватися.

А для чого взагалі потрібен диплом? Очевидно, щоб потім із цим дипломом знайти нормальну роботу. В такому разі, до визначення ліцензійних вимог слід долучити й роботодавців. Система вищої освіти повинна готувати таких спеціалістів і в такій кількості, щоб вони потім могли швидко й без проблем знайти роботу. Чому в нас програмістські контори неохоче беруть джуніорів? Та тому, що джуніор з дипломом без досвіду роботи вміє робити речі, дещо віддалені від того, що потрібно на практиці, і увесь випробувальний період він просто вчиться. Які з актуальних у наш час технологій вивчаються в українських ВУЗах? Здається, про андроїд укладачі навчальних програм навіть не чули, зате стабільно читають предмети для загального розвитку назразок «аналогових ЕОМ» — доти, доки останній викладач із цієї, безумовно, прогресивної в роки його молодості спеціальності не вийде на пенсію. Це не рахуючи того, що майбутні програмісти (попит на яких загалом великий) часто мають спеціальність, непов'язану безпосередньо з комп'ютерами (те, що має хоч віддалений зв'язок із майбутньою роботою, є лише побічним предметом) — тобто, на прикладі КПІ, дефіцит випускників ФІОТу поповнюється за рахунок радіотехніків, авіаінженерів і т.д., які роботи за фахом навіть не шукають — вакансій мало, платять теж мало.

Коротше, потрібен якийсь механізм узгодження навчальних програм і кваліфікаційних вимог з українським ринком праці. Інше питання, як це зробити…

Подякували: koala, tim2

62

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

tim написав:
koala написав:

В скількох університетах в тому списку скасовані оцінки та заліки?

В дуже віддалених планах є створення університету, який буде в цьому списку.
В ньому не буде оцінок, сесій, заліків, екзаменів, плати за навчання.

Це, звичайно, круто, але як потім довести, що його випускник запам'ятав узагалі хоч щось із лекцій (якщо він взагалі на них ходив) і взагалі заглядав у книжки? Я ось теж можу накачати купу книжок з інтернету, повиписувати назви технологій із них собі в резюме, але хто мені повірить, що я справді все це знаю? Приблизно так само котуватиметься й диплом такого університету.

63 Востаннє редагувалося tim (26.09.2014 22:24:42)

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

Bartash написав:

Зрештою, якщо шариш - чого боятися заліку?

Ви витратили 2 години на очікавання в черзі здати залік, 2 години на дорогу. Ітого 4 години Вашого життя.
За 5 років навчання Ви витрачаєте 300 годин на заліки, екзамени. Корисних з них 5-10 годин.
Ви зманували 18 днів по 16 годин свого безцінного життя...
навіть більше 2 місяці сессій на рік 10 місяців за 5 років :)

64 Востаннє редагувалося tim (26.09.2014 22:47:55)

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

P.Y. написав:

Це, звичайно, круто, але як потім довести, що його випускник запам'ятав узагалі хоч щось із лекцій (якщо він взагалі на них ходив) і взагалі заглядав у книжки? Я ось теж можу накачати купу книжок з інтернету, повиписувати назви технологій із них собі в резюме, але хто мені повірить, що я справді все це знаю?

Вас спитають на співбесіді про алгоритми, двійкову систему, теорію множин, види сортувань, мережеві протоколи, тощо :)
Якщо людина засвоїла знання і вміє їх застосувати на практиці, то дасть відповідь на більшість питань.
З унівверситету буду пропонувати найкращим студентам роботу у своїй корпорації. Вони матимуть вибір працювати в корпорації, самостійно шукати роботу на ринку, створювати власні стартапи.

65

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

tim написав:
P.Y. написав:

Це, звичайно, круто, але як потім довести, що його випускник запам'ятав узагалі хоч щось із лекцій (якщо він взагалі на них ходив) і взагалі заглядав у книжки? Я ось теж можу накачати купу книжок з інтернету, повиписувати назви технологій із них собі в резюме, але хто мені повірить, що я справді все це знаю?

Вас спитають на співбесіді про алгоритми, двійкову систему, теорію множин, види сортувань, мережеві протоколи, тощо :)
Якщо людина засвоїла знання і вміє їх застосувати на практиці, то дасть відповідь на більшість питань.
З унівверситету буду пропонувати найкращим студентам роботу у своїй корпорації.

Тобто, замість того, щоб один раз відбути екзамен в універі, тепер треба буде щоразу його перездавати при кожній спробі працевлаштуватися? :)

Щодо найкращих студентів — як без оцінок та заліків виявити серед них найкращих?

66

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

кожна співбесіда - екзамен :)
предмети читатимуть працівники корпорації, вони спілкуються зі студентами під час навчання та практичних завдань
Якщо раніше кращих студентів ІТ компанії вибирали на старших курсах, то зараз майбутніх працівників доводиться шукати навіть на 1-2 курсі і конкурувати за них.

67

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

Розповім трохи про німецьку освіту і її становлення.
Все почалося з того, що освіта стала у них зовсім кепською і була загроза появі корупції. Одним словом майже докотилися до нашого рівня. Почали вони реформу вищої освіти зі шкіл.. кумедно звучить, але факт. Я сам спочатку думав німець реально щось плутає, але ні. Уряд вирішив, що якщо всі школи забезпечити комп'ютерами і підключити до Інтернету, та змусити займатися розвитком освітньої програми вчителів змусить все стати файним. Ну вирішили класично, гроші на комп'ютери з бюджету, а Інтернет на халяву у провайдерів (офіційно включили умову про халяву в умови ліцензії на зв'язок), вчителям розіслали новину що стільки-то годин виділяємо на розробку планів уроків. Минуло два роки, одні розвивалися, тобто можливість дана не змарнована, а інше статевий орган поклали зверху, та всі хотіли нових подарунків від уряду. Тож прийняли рішення, що подарунки отримуватимуть лиш ті школи, вчителі яких активно працювали над удосконаленням освіти і ділилися напрацюваннями через сервер для освітян. Тож з цього моменту, гроші з бюджету як на апгрейд шкіл так і на бонуси для вчителів надходили в залежності від того, скільки планів уроків розроблено, скільки шкіл скористалися цими розробками і т.д., тобто хто скільки наб'є собі балів. Що процес впровадження не гальмувався методистів послали на три літери, бо їхні дозволи лиш гальмували, тож змінили стратегію: вирішили писати рекомендації по розробці уроків, стандарти освіти (тобто що має мінімум вивчити для отримання диплому), ну також почали давати "печенюшку" всім вищим "розумам" в освіті та психології за допомогу в усунені поганих розробок і допомозі у створені нових. Після такої зміни правил, гроші з бюджету вже не марнувалися, і все більше шкіл почали працювати над вдосконаленням освіти бо від цього залежало їх майбутнє. Опісля звернули увагу, що є погана традиція розтягувати малі за об'ємом предмети на весь семестр, а великі навпаки стискати. Тому прийняли що предмет може починатися і закінчуватися коли завгодно, хоч посеред семестру чи року, а коли починати і закінчувати вирішує школа. Це вирішило не лише проблеми з розподілом часу на предмети, але і вирішило купу організаційних питань по розподілу робочого часу вчителів. З таким нововведенням покращилися показники знань учнів і тут дізналися про маленьку проблему, що при тривалих за часом предметах здати їх у кінці стало надто важко, тобто підсумкові оцінки ледь не вбивали учнів, а як ділити правильно на проміжні підсумкові оцінки ніхто не знав тож почався холівар. При статистичному аналізі виявили що підсумкова оцінка ніколи не збігається із середньою та не відповідає справжнім знанням учня через що точилися цілі баталії. Тож прийняли рішення скасувати всі підсумкові оцінки, залишити лише по темах, а по предмету оцінку виставляти як середню по всіх темах, це прибрало протистояння між групами вчителів і вирішило проблему. Ну майже вирішило.. Так як не існувало загальнодержавної освітньої програми, а тепер існував стандарт, то почалися проблеми з тим як правильно визначити хто відповідає диплому про освіту, той у кого оцінка за предмет не нижча мінімальної межі чи той у кого по всім темам оцінки не нижче мінімальної межі. Тут все скінчилося швидко, бо згадали що стандарт вимагає мінімальні знання не просто по предметах, а по загальних темах предметів, тож прийняли рішення додати умову, що предмет вважається завершеним для учня лише тоді, коли по всім темам у нього оцінка не нижче мінімальної межі. Це породило в деяких школах заняття на канікулах для відстаючих.
Потім помітили що професійна освіта геть кепська, а робітники це основа виробництва. Тож методику шкіл перенесли на професійні школи (аналог училищ), але без занять на канікулах. Та з новим нововведенням, підприємства мають два шляхи: платити податок додатковий чи утримувати свої професійні школи. Тож з цього моменту великі компанії почали самі навчати, а для фахів яким так не пощастило держава відкрила професійні школи. Стало помітно, що деякі студенти навчаються швидше за інших, тож було прийнято рішення не гальмувати їх, бо вони економлять гроші вищим школам при підприємствах. Тому кожен студент мав здати всі теми по предмету не пізніше такої дати, а щодо раніше то його право. Опісля студент міг піти на канікули раніше (здав і ти вільний) чи вчитися далі та закінчити навчання раніше та отримати за це решту грошей (що зекономив компанії, це був як метод стимулу щоб виявити найкращих) та відповідно дати знати цим що його перспективно вчити в універі, а не знову вгадувати в кого краще вкласти гроші.
Ну після цього згадали про університети, деякі завдяки реформі освіти у школах і професійних школах отримали завдання і фінансування під них. Переважно напрями де не було замовлень на дослідження від компаній. Принцип в розподілі грошей на державні програми досліджень почали розподіляти по принципу що і в школах, тільки тепер замість навчальних планів дослідження і відкриття. Універи тепер змагалися за студентів, бо там де більше студентів на стипендіях від компаній там компанії частіше вкладають гроші у розробки і дослідження. З державними стипендіями вирішили просто, сертифікат в руки і хай сам студент вирішить кому віддати гроші, бо він їх заслужив і крім цього зникло штучне утримування мертвих вишів. Це призвело до виникнення величезних вишів і скорочення кількості вишів. Тобто вчитися в універах не стало менше, але кількість універів зменшилася. Одним словом нічний жах для наших універів.
Одним словом дихалися від всього геморою. Проблема виживання навпаки підштовхнула вперед, і позбавила потреби "гратися" і вгадувати хто на що заслужив. Виживання змусило рухатися, рух це життя.

Подякували: 0xDADA11C7, tim, who, Cyan, P.Y.5

68

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

На "заході" прийнято використовувати гроші в якості фільтру. В кого є гроші той може вчитись, купувати посади, створювати бізнес, підніматись вище в суспільній ієрархії. Ви хочете в Україні створити подібне суспільство?

Відвето кажучи, я мрію про той час, коли цей день настане. Нині будь яка дія вимагає, окрім грошей, ще й "танку живота". А старе покоління ще й вигадує собі церемонії на рівному місці. Тобто не можна вяти гроші і піти купити товар чи послугу, а треба виконувати ще якісь безглузді дії. Через це в суспільстві цінність грошей падає, що негативно впливає на добробут суспільства і держави. Стосовно вишів такоє перепоною є профспілки (пострадянська бутафорія) і нац. меншини. Перші не дають звільнити багатодітних вагітних чорнобильців й заслужених інвалідів розуму за сумісництвом, а другі впроваджують чужі нам архаїчні культури в український культурний простір і креолізують нашу культуру.

Василь Бабич написав:

Шановні платники податків! Ви, мабуть, думаєте, що фінансуєте освіту і науку зі своїх коштів?

Мушу вас розчарувати. Наприклад, у моєму виші (Національна музична академія УКРАЇНИ) мені ця людина без тіні іронії впарювала, що "ми всє прінадлєжим к єдіной русской культурє"... Я, якось тойво, не відчуваю, що належу з цією пані до однієї культури. І ще я щиро не розумію, чому люди з такими поглядами викладають щось в Україні, а не в Росії.

http://ic.pics.сайт-злодій/vasyl_babych/25315507/187526/187526_original.png
звідсіля

А якщо врахувати, що єдіная руССкая культура це архаїка, яка застигла в кращому випадку в формі феодалізму, то уявіть куди йдуть державні гроші.

Подякували: 0x9111A1

69 Востаннє редагувалося tim (29.09.2014 09:55:47)

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

0xDADA11C7 написав:

Відвето кажучи, я мрію про той час, коли цей день настане. Нині будь яка дія вимагає, окрім грошей, ще й "танку живота".
Стосовно вишів такоє перепоною є профспілки (пострадянська бутафорія) і нац. меншини.

Що Вам заважає піти вчитись в українські платні вищі чи в кращі західні університети, інститути (в першому пості є ссилка на рейтинг)?
http://www.krok.edu.ua/ua/
http://www.ukma.edu.ua/
В Київській, Львівській політехніках є платні місця.
Українська система ВНЗ 23 роки заточується під "заробити грошей" на студентах як самими ВНЗ так і особисто викладачами.
В Україні Ваші мрії вже здійснились, ви можете навчатись платно. :) Або емігрувати в країну де навчають платно вже кілька десятків років.
Я хочу створити університет, якій буде давати своїм студентам знання. Це не виключає існування університетів, де будуть навчати бажаючих за гроші.

В студентському університетському середовищі завжди буде самоврядування, студентські парламенти. Тому будь-яким проявам сегрегації будуть протистояти самі студенти.

70

Re: Відміна оцінок, заліків, сесій в університетах

В Київській, Львівській політехніках є платні місця.

Контрактників і бюджетників учать одні й ті ж викладачі за одними й тими ж програмами.

Що Вам заважає піти вчитись в українські платні

Поки що не чув, щоб якісь із цих «елітарних» закладів давали кращу освіту, ніж згадані вище загальновизнані університети. Що диплом отримати простіше — чув.

чи в кращі західні

Переїзд за кордон і пов'язані з цим витрати, мовно-культурний бар'єр — не всі готові до цього. З іншого боку, в деяких цивілізованих країнах є безкоштовні програми навчання для іноземців  — наприклад, знав одного студента-фізика, що поїхав учитися до Чехії.