Не знаю в якому класі навчається автор теми, але здається у класі десь 9-му вивчають економіку.
Навіть шкільний курс досить багато інфи дає, в цьому плані. Мені було цікаво вивчати економіку свого часу в школі, завжди були хороші оцінки по ній.
Так от. Мабуть найфундаментальнішим поняттям є корисні ресурси. Ці корисні ресурси можуть бути сировиною, товарами або послугами.
Гроші потрібні лише у випадку відсутності у вас певних корисних ресурсів.
Слабка валюта тоді, коли є дисбаланс між грошовою масою та корисними ресурсами.
Наприклад, візьмемо двох сусідів. Перший сусід вміє вирощувати городину, але не вміє робити двері, він не тесляр. А другий сусід навпаки - тесляр, але не хоче працювати на землі. Ці сусіди можуть бути корисними один одному та можуть обійтись і бартером своєї продукції, але гроші є незрівнянно гнучкішим інструментом.
З певною періодичністю сусіди між собою торгуються. Для цього їм вистачає, скажімо, 100 грн. Тобто, в певний момент часу то в одного сусіда більша частина цих грошей, то в іншого. Вони звикли до таких торгів і їм вистачає цих 100 грн. щоб покривати наявний в них товар.
Згодом, в них з'являється третій сусід, який теж не ледар і вміє ремонтувати побутову техніку, але в нього зовсім немає грошей. Він полагодив холодильник першому сусіду, за що той дав йому 20 грн.
В цьому разі, третій сусід вносить дисбаланс у "економічні відносини" між першим і другим сусідом, бо тепер їм не вистачатиме 20 грн. щоб торгуватись між собою по звичним цінам. Їхні товари тепер будуть дешевшими. Щоб відновити баланс, потрібно надрукувати 20 грн. і тоді ціни залишаться на попередньому рівні.
Ну і, очевидно, навпаки - друкуючи зайву сотню гривень - теж вноситься дисбаланс, бо грошей стає більше, ніж потрібно, а тому кожен з учасників ринку може більше заплатити, а товарів і послуг не побільшало.
Ось приблизно так діє економіка.