Тема: Фактори, які впливають на позиції сайту в пошукових системах
В цій статті я опишу основні фактори, які впливають на результати видачі пошукових систем. Більше буду орієнтуватись на пошукову систему Google, яка у нас переважає.
Доменне ім'я
- Коли був зареєстрований ваш домен? Чим старіший домен, тим краще. Проте важливо щоб там був сайт.
- В якій зоні знаходиться ваш домен? Це регіональний домен (.ua, .us, .ru) чи домен загального призначення (.com, .org, .pro)? Якщо загального призначення, то сайту буде легко збирати трафік з усіх країн світу. Якщо регіональний, то трафік в основному буде надходити з цієї країни. Проте є виключення. Пошукова система може визначити, що контент зовсім немає ніякого відношення до країни і автоматично зняти причетність до певного регіону. Для прикладу, часто можна зустріти сайти українською мовою в таких зонах як .tv, .in, .me та інші. Особисто я рекомендую використовувати або домени загального призначення або домен тієї країни, де повинен бути найбільший потік відвідувачів.
- На якому рівні в ієрархії DNS знаходиться ваш сайт? Чим вище рівень, тим краще. Тобто, replace.ua краще ніж replace.org.ua.
- Ключові слова в домені. Якщо у вашому домені містяться ключові слова, то це плюс для запиту, який їх включає. Наприклад, для запиту "форум" будуть кращі місця займати ті сайти, які містять в собі слово "форум".
- Історія домену. Чи були раніше сайти на цьому домені? Яка в них була тематика. Бажано обирати таку ж тематику. Чи потрапляв домен під фільтри (Google Panda, Google Pinguin, Яндекс АГС) чи досі знаходиться під фільтром?
Сервер, на якому знаходиться сайт та швидкодія
- Час, за який завантажується сторінка. Чим швидше тим краще. Бажано менше 1 секунди.
- UpTime серверу. Чим більше часу сайт доступний, тим краще.
- Інші сайти на даному сервері, особливо з такою ж IP-адресою. Буде важче підняти сайт в топ, коли на сервері вже є сайт подібної тематики.
Контент
- Ключові слова повинні зустрічатись в тексті. Чим більше щільність, тим краще, але все повинно бути природньо без переоптимізації та спаму. Чим ближче ключові слова до початку, тим краще.
- Ключові слова в Title. Чим ближче до початку, тим краще.
- Ключові слова в заголовку. Чим ближче до початку, тим краще.
- Ключові слова в Meta Description. Чим ближче до початку, тим краще.
- Унікальність контенту. Якщо у вас буде копіпаст, то сподіватись на якісь результати немає сенсу. Є шанс лише потрапити під фільтр.
- Зміни в контенті. Якщо контент буде часто мінятись, то це приверне увагу роботів і вони будуть частіше заходити.
- Наявність реклами. Якщо реклами буде дуже багато, то це може погано вплинути на позиції і навпаки.
Зворотні посилання
- Анкор посилання. Якщо анкор буде включати ключові слова, то це плюс, але якщо це буде не природьно, то можна потрапити під фільтр. Наприклад, Google Pinguin, з якого дуже важко вийти.
- Розміщення посилання. Чим ближче до основного контенту або в основному контенті, тим краще. Якщо десь в футері, то це погано.
- Релевантність контенту, де знаходиться посилання. Якщо сайт буде про програмування і посилання буде вести на інший сайт по програмуванню, то це плюс.
- Час, який існує це посилання та сторінка, де воно знаходиться. Чим більше, тим краще.
- Авторитетність сайту, де знаходиться посилання. Сюди можна віднести вік сайту, частота його оновлення, параметри PR та ТІЦ, інші фактори. Тобто, чим авторитетніше сайт, тим краще.
- Регіон сайту, де знаходиться посилання, а також мова. Якщо регіони та мова співпадають, то це плюс.
Поведінкові та соціальні фактори.
- Лайки, твіти, +1 і т.п. Чим більше тим краще, але якщо буде не природньо, то є шанс потрапити під фільтри.
- CTR
- Показник відмов
- Країни, з яких приходять користувачі
- Інші
Якість сторінки та сайту
- Дизайн сайту. Мається на увазі розташування блоків, а не візуальні особливості.
- Відношення основного контенту сторінки до контенту, який повторюється по всьому сайту.
- Внутрішній копіпаст. Якщо його багато, то це погано.
- Відношення коду до тексту.
- Наявність картинок, особливо унікальних.
- Внутрішні посилання (перелінковка)
- Зовнішні посилання. Якщо зсилатись на неавторитетні сайти, то це погано.
Висновок
Як бачите, на ранжування в пошукових систамах впливають досить багато факторів - якісь менше, якісь більше. Чим більше факторів задовільняє ваша сторінка чи сайт тим кращі будуть позиції, але потрібно старатись все робити природьно, щоб не потрапити під фільтри. Якщо у вас є якісь питання, то можете задавати їх в цій темі. Статтю писав сам, спираючись на власний досвід.