Re: Сьогодні я дізнався
221VOLT
і ніхто вам особисто не продасть нафту по ціні тих ф'ючерсів
Я мабуть деінде згадував, а тут забув додати, що в мене вища освіта за напрямком фінанси ))
Отже, ф'ючерси це домовленість про поставку нафти в майбутньому (в даному випадку через декілька місяців). За поточними умовами продавець погоджується доплатити, аби його товар забрали. Бо вартість оренди танкерів підвищили в сім (!) разів і вигідніше доплатити покупцеві аби не платити більше за зберігання. А танкери - це вже останній варіант, бо всі інші нафтові резервуари земної кулі вже заповнені.
Звісно, якщо на обумовлену дату поставки поточна ціна нафти зросте і буде вигідніше виплатити штрафні санкції за ф'ючерсами (а таке переважно там прописано), то будуть діяти відповідно до вигоди.
Результат практично той самий, тільки питання чи доплачуватимуть покупцеві відповідно до зафіксованої ціни в ф'ючерсах, чи сплачуватимуть штрафні санкції за ними ж. Тож за умови якщо на момент поставки поточна ціна нафти зросте, власники ф'ючерсів будуть в плюсі.
Якщо ж карантин продовжиться і ця нафта та її субпродукти типу бензину етс. далі будуть нікому не потрібні, тоді вже за зберігання нафти повинен буде платити покупець. У цьому випадку покупець теж може вдатися до сплати штрафних санкцій за умовами ф'ючерсу і зробить це, якщо це буде дешевше ніж оренда танкера.
Однак не забуваймо, що штрафні санкції - це все ж удар по репутації. І якби продавці та покупці були позитивно налаштовані на можливу відмову від укладеної угоди, то вдалися би до опціонів замість ф'ючерсів (опціони закладають ціну відмови від угоди і це геть інше ніж штрафні санкції з втратою репутації, а в цивілізованих країнах це таки чогось варте).