1

Тема: Намагаюся оживити приймач Нейва-304

Живлю від павербанка через спеціально придбаний для цього DC-перетворювач, налаштований на 9В.

Приймач дідівський у невідомому стані, валяється в мене років 12 уже. Для живлення уже явно кимось нерідні дроти припаяні, батарейного відсіку нема, від гнізда для навушників і слідів нема.

Принципова схема з просторів інтернетрів

http://replace.org.ua/extensions/om_images/img/63bde71e77dae/o7mF.png

Доріжки

http://replace.org.ua/extensions/om_images/img/63bde71e77dae/o7Qz.jpg

Деталі

http://replace.org.ua/extensions/om_images/img/63bde71e77dae/o7Qi.jpg

Тицяю мультиметром — ознак життя в цілому не подає, але подекуди схема частково працездатна.

1) Один із дротів до динаміка відірваний, куди його слід припаяти? Трансформатор має кілька виходів, незрозуміло, в якому вони порядку. Сюди, певне?
http://replace.org.ua/extensions/om_images/img/63bde71e77dae/o7SU.jpg
В будь-якому випадку, напруги між цим контактом і іншим не видно (але може бракувати точности мультиметра, якщо там справді максимум 0,2В). Дротом торкаюся --- теж глухо в динаміку.

2) Інколи DC-перетворювач починає тріщати і напруга трошки просідає — це що, ознака КЗ на платі? Чи просто сили струму не вистачає? Ще коли змінний резистор в середньому положенні — на павербанку гасне підсвітка.

До речі, інколи аналогічне відбувається з цим же павербанком від чепурного китайського кабеля 4-в-1, через який я нокії заряджаю: від поруху кабеля раптово в павербанці починається тріск і мерехтіння індикатора, лікується перепідключенням.

3) Я нубик, які місця передусім слід перевірити, аби не продзвонювати ретельно всю плату? От приміром, між плюсом живлення і точкою між R25 і VT10 різниця потенціалів десь 4,4 В, а між ним же і точкою між R25 і T1 вже ледь 0,02 В. Значить, принаймні туди струм проходить.

Є взагалі шанс, що такі старі електролітичні конденсатори досі живі, чи без їх заміни подальша некромантія не має сенсу навіть?

2 Востаннє редагувалося Droid 77 (11.01.2023 23:14:55)

Re: Намагаюся оживити приймач Нейва-304

По перше замініть оті всі алюмінієві діжечки на нові китайські відповідних номіналів. Це я про конденсатори електролітичні. Перед випаюванням запам'ятовуйте де плюс і де мінус діжечки. На китайських пишуть з боку одного з виводів мінус. На радянських з боку або знизу плюс.
Контакт динамічної головки дивіться по схемі, вона у Вас є.

3

Re: Намагаюся оживити приймач Нейва-304

Droid 77 написав:

відповідних номіналів

А зараз таких номіналів і нема, схоже. В продажу бачу по 22 мкФ, по 47 мкФ, а по 30 мкФ не буває. І в сучасній електроніці дохлій, з якої випаюю потроху на заміну, теж 47 тільки бачу, а 30 ніде нема.

Доведеться по 100 і 47 зʼєднувати послідовно, вийде десь 32 мкФ.

Більша біда з тим, аби з цієї Нейви старі повідпаювати. Там дуже тугоплавкий припій, я аж до +300°C паяльника грію, а він усе одно ледве тане. Боюся, що рвонуть ще ці «діжечки» від перегріву ×D

4 Востаннє редагувалося Droid 77 (07.05.2023 15:28:36)

Re: Намагаюся оживити приймач Нейва-304

Замість 30 є 33. На напругу теж звертайте увагу.
Стосовно пайки. Зазвичай використовують відповідні флюси для рівномірного прогрівання. Можу порадити почитати довідник паяльщика. Такі довідники існують англійською та ворожою мовами.

Або вчитися паяти на власних помилках, що буде дуже довго...

5

Re: Намагаюся оживити приймач Нейва-304

bodqhrohro написав:

Доведеться по 100 і 47 зʼєднувати послідовно, вийде десь 32 мкФ.

Калькулятори з підбору конденсаторів у паралельні і послідовні пари допоможе.

bodqhrohro написав:

Там дуже тугоплавкий припій, я аж до +300°C паяльника грію, а він усе одно ледве тане.

З тим допоможе проста річ: наносите флюс на стару пайку та подаєте звичайний легкоплавкий припій, той при нагріванні буде по трохи змішуватися зі старим та понижувати температуру його плавлення. Щоб прибирати припій використовуйте обплетення типу 8pk-031a.

Подякували: ReAl1

6

Re: Намагаюся оживити приймач Нейва-304

bodqhrohro написав:
Droid 77 написав:

відповідних номіналів

А зараз таких номіналів і нема, схоже. В продажу бачу по 22 мкФ, по 47 мкФ, а по 30 мкФ не буває. І в сучасній електроніці дохлій, з якої випаюю потроху на заміну, теж 47 тільки бачу, а 30 ніде нема.

Доведеться по 100 і 47 зʼєднувати послідовно, вийде десь 32 мкФ.

Не треба. У тих електролітів паспортна точність була на рівні грубо ±30% (у деяких +50/-30)
У сучасних типово ±20%
На цьому тлі різниці між номінальними значеннями 30 і 33 нема взагалі.