1 Востаннє редагувалося V-bistrik (29.01.2013 10:41:44)

Тема: Налаштування K-Lite Codec Pack Mega. AC3Filter. FFDShow. (продовження)

Початок статті тут  http://replace.org.ua/post/4447/#p4447

                               
                                                  4.  Налаштування звуку

При відтворенні відео файлу звукова доріжка може бути закодована у форматах:
  Dolbi Digital (АС-3)                                                Digital Theater Systems
Dolby Digital Surround EX;                                     DTS 96/24;  DTS Neo:6; DTS ES Discrete;
Dolby Digital Plus;                                                 DTS ES Matrix 6.1;  DTS-HD Master Audio;
Dolby Digital TrueHD.                                            DTS-HD High Resolution Audio; DTS ES.
 

                         4.1  Багатоканальний звук на системі «2.0 stereo». AC3Filter

Згідно вище набраних  K-Lite Codec Pack Mega налаштувань, декодування форматів AC3, DTS, E-AC3, TrueHD, MLP, LPCM, PCM доручено AC3Filter.

Щоб оцінити відтворення багатоканального звуку, треба почергово запустити тестові відео файли на своїй системі де звукова доріжка стиснута в AC-3 та PCM форматах:

1.    Test_AC-3_5.1_MPEG-PS.vob
2.    Test_PCM_5.1_MPEG-4.avi

Тестові файли завантажуєм тут  http://www.ex.ua/view/18805199

При декодуванні запуститься DirectShow фільтр AC3Filter і у всіх випадках прослухаємо багатоканальний звук 5.1 (тобто всі шість каналів) на системі «2.0 stereo».


                         4.2  Основні важелі AC3Filter

вікно Mixer:   
http://не-дійсний-домен/i7/1c7faad9a300a591a66c5bac4c5fd4ff/4-55-312/7711373/image006.pnghttp://не-дійсний-домен/a3/2013-01-03-12-45/i7-3931208/575x152-r/i.gif

   *Auto gain control (автоматичне регулювання посилення звуку) -  задіяння даної опції приведе до зниження поточного рівня всіх каналів, щоб уникнути їх переповнення (спотворення звуку) у разі надходження занадто високого рівня. Поведінка модуля АС3filter, після переповнення визначається параметром “One-pass norm”, яка в налаштуваннях K-Lite Codec Pack Mega, відповідає опції Enable volume normalization.

          • One-pass norm (однопрохідна нормалізація) – якщо вимкнена, то посилення керується втановленим рівнем “Master”, який задає середній рівень для обробки АС3filter. Якщо у звуковому сигналі є багато місць, де відбувається переповнення, то це може призвести до неприємних стрибків гучності. Тому тут встановлювати надто високий рівень “Master” не потрібно. Рекомендується використовувати цей режим, коли переповнень не очікується або вони досить рідкі.

           • One-pass norm – якщо включена, то посилення автоматично налаштовується протягом 10 хвилин фільму на певну величину, яка не зможе досягнути рівня переповнення.
Цей режим використовується для досягнення максимальної гучності з мінімальними спотвореннями звуку. У цьому випадку “Master” налаштовують на максимальне значення, бо він виступає в якості початкового відліку посилення для роботи однопрохідної нормалізації.

вікно Main:
http://не-дійсний-домен/i7/d6d822625a888ca25392ba2669e94801/4-55-468/448109/image007.pnghttp://не-дійсний-домен/a3/2013-01-08-13-16/i7-3951116/177x193-r/i.gif

Поточний рівень посилення відображає повзунок “Gain”, його позиція збігається з рівнем "Master" при відсутності переповнення. У разі переповнення система автоматичного регулювання посилення (Auto gain control) знижує цей рівень. Таким чином, зміна положення "Gain" може сигналізувати про те, що встановлений дуже високий рівень "Master".

   *Auto matrix.

           • Normalize matrix - актавація нормалізації матриці змішування попереджає переповнення сигналів в вихідних каналах (сума каналів <= 1). Але в той же час, зміна LFE, Voice і Surround рівнів посилення, може призвести до перерозподілу гучності наприклад, при збільшенні LFE гучності, рівні всіх інших каналів будуть зменшуватися, що не завжди зручно. Крім того, в більшості випадків нормалізація матриці сильно зменшує загальну гучність. Вимкнення Normalize matrix дозволяє уникнути цих ефектів, однак є ймовірність виникнення переповнення при високій амплітуді вхідного сигналу.

       • Voice control (контроль центрального каналу, де зазвичай, передається акторський голос).  Якщо вхідний сигнал містить реальний центральний канал, то цей рівень впливає тільки на цьому каналі. Якщо немає інформації в центральному каналі, але є позначка Voice control, то цей повзунок управляє рівнем створеного віртуального центру. Voice control є параметром матриці, тому працює тільки тоді, коли включена опція AutoMatrix.

       • Expand stereo (створення розгорнутого «віртуального» зучання).
Якщо у вихідній конфігурації є тилові канали, то відбувається upmixing (дозмішування віртуальних каналів об'ємного звучання). Це корисно використовувати, якщо фільм має тільки стерео звук, адже upmixing симулює звук на задніх динаміках.

Якщо у вихідній конфігурації зовсім не має тилових каналів, то задіяння опції Expand stereo дозволяє створити віртуальний об'ємний звук, використовуючи фронтальні лівий та правий динаміки, тобто відбувається змішування сигналів з алгоритмом «задом наперед». Метою даного режиму є підвищення об'ємного звуку стерео треків.         
       

Примітка 4:   Слід зауважити, що діапазон записаної доріжки для LFE - низькочастотного каналу може становити близько 3 - 120 Гц! Якщо Ваші акустичні системи не призначені для відтворення такого звукового діапазону (тобто акустичні системи без сабвуфера, або їх частотний діапазон за паспортними даними починається з 80 Гц), то завадити їхньому хрипінню, або виходу з ладу на великій гучності, потрібно в налаштуваннях AC3Filter змінити положення повзунка Equalizer до положення (-12 dB) на частоті 30 Hz.

Це налаштування AC3Filter, особливо актуальне при передачі аудіо по HDMI кабелю з виведенням звуку на гучномовці телевізора.


Примітка 5:   Для відтворення LFE - низькочастотного каналу, в системі необхідно встановити звуковий драйвер.

Про канал низькочастотних ефектів  http://en.wikipedia.org/wiki/Low-frequency_effects

Про характеристики сучасної акустики  http://www.ixbt.com/multimedia/acoustic-faq.shtml

Про формати багатоканального звуку  http://roxmedia.ru/stati/mnogokanalnyy- … rugie.html


                         4.3  Криштально чистий звук. FFDShow audio decoder

Для декодування AAC, MP1, MP2, MP3 та інших форматів (Vorbis, AMR, Other ADPCM, FLAC, True Audio, TrueSpeech, QDM2, MACE3, MACE6, IMC, Nellymoser) вибрано – FFDShow, який також справиться з  багатоканальними доріжками у форматах AAC, Vorbis та FLAC.

Щоб оцінити відтворення багатоканального звуку, треба почергово запустити тестові відео файли на своїй системі де звукова доріжка стиснута в AAC та FLAC форматах:

1.    Test_AAC_5.1_MPEG-4.mov
2.    Test_FLAC_5.1_AVC.mkv

Тестові файли завантажуєм тут  http://www.ex.ua/view/18805199

При декодуванні запуститься ffdshow audio decoder і у всіх випадках прослухаємо багатоканальний звук 5.1 (тобто всі шість каналів) на системі «2.0 stereo».

   Слід знати, що акустичні системи (АС) до комп’ютера бюджетного класу, виготовляють в пластикових корпусах малих розмірів, тому мають досить нерівномірну амплітудно-частотну характеристику (АЧХ).

АЧХ в загальному випадку являє собою графік, що показує різницю величин амплітуд вихідного і вхідного сигналів в усьому діапазоні відтворюваних частот. Чим більше величина нерівномірності відносно 0 dB, тим більше частотних спотворень тембру при звучанні.


       *Вкладка Equalizer*
Більшость бюджетних АС до комп’ютера не відтворюють частотний діапазон нище 80 Гц, а їх АЧХ мають завали на низьких та високих частотах. Компенсувати таку нерівномірність можна за допомогою графічного еквалайзеру ffdshow audio, який має можливість регулювати рівень 10 фіксованих частот. Для цього слід підняти повзунки Equalizer догори на частотах:
62 Hz  +3 dB
125 Hz  +6 dB
16000 Hz  +3 dB
31 Hz  -12 dB (тут повзунок до низу)

Всі налаштування можна провести індивідуально, в залежності від Вашого слухового спийняття.

Примітка 6:   Підвищувати рівень вибраної частоти вище +9 dB не слід, оскільки збільшується загальний рівень гучності, що може призвести до деформації звуку або відсіканню частини даних (у гучномовцях прослуховується хрипіння, тобто звук спотворюється), як показано нижче:

Форма звукового сигналу за номінальним рівнем:
http://не-дійсний-домен/i7/faa12400fc8fce8043e802add3f3af48/4-55-338/49054191/image0011_500.jpghttp://не-дійсний-домен/a3/2013-01-08-07-53/i7-3934406/500x152-r/i.gif


Форма спотвореного звукового сигналу по амплітуді – ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ +3,5 dB:
http://не-дійсний-домен/i7/fc2baca918cf63ede49519c4c8d49613/4-55-338/54025027/image0022_500.jpghttp://не-дійсний-домен/a3/2013-01-04-09-48/i7-3934415/500x152-r/i.gif


       *Вкладка Volume*
Що уникнути деформації звуку або відсіканню частини даних, потрібно зменшити загальний рівень звуку на вкладці «Volume» в межах  (- 6…9) dB, в залежності від кількості повзунків, використаних на підвищення вибраної частоти при регулюванні еквалайзеру.

http://не-дійсний-домен/i7/0bf5ba750eee34b055bd71abc9639855/4-55-1246/12766668/sshot_7_500.jpghttp://не-дійсний-домен/a3/2013-01-29-07-29/i7-4050472/437x382-r/i.gif


       *Вкладка Crystality*
Криштально - чисте звучання реалізовано за допомогою плагіну Crystality. Головною особливістю цього плагіну є підвищення якості звучання МР3 файлів, закодованих не оптимальним чином. Фільтри «Extra stereo» та «Extender's highpass» працюють, як розширювач стерео та розширювач високих частот. При налаштуванні повзунки Echo слід поставити в крайнє ліве положення.

Для перевірки якості звучання на акустичних системах треба запустити тестовий файл Sound Test.mp3, який завантажуєм звідси  http://www.ex.ua/view/18805199


       *Вкладка Resample*
Налаштування Resample - залежить від можливостей підтримки тої чи іншої частоти дискретизації Вашої звукової карти. Resampling, зазвичай, робиться для взаємодії двох систем, які мають різні частоти дискретизації. При використанні цього плагіну, краще використати libavcodec з високою якістю обробки.

Примітка 7:   Відомо, що професійне аудіо обладнання використовує частоту дискретизації 96 / 48 кГц, то обладнання для звичайного аудіо використовує 44,1 кГц. Таким чином, наприклад, для передачі звуку з професійною запису на компакт-диск, частота дискретизації повинна бути змінена.

При Resample на більш високу частоту дискретизації, внаслідок інтерполяції додаються точки відбору проб у звуковому файлі. Це збільшує розмір файлу, але не підвишує якість звучання.


       *Вкладка Noise reduction*
Функцію пониження шумів слід активувати при прослуховуванні акторського голосу, коли звукова доріжка містить «шиплячі завади» записані з мікрофону – це добре спрацює при декодуванні форматів, які обробляє FFDShow. Позначку Noise reduction не слід ставити при прослуховуванні якісних музичних треків, інакше будуть зрізані високочастотні складові аудіо доріжки.



     Отже, наступні дії можуть призвести до виникнення спотворень звукового сигналу:

1.    Підняття повзунків догори в налаштуваннях Equalizer веде до збільшення амплітуди звукової доріжки, що в свою чергу перевантажує вихід підсилювачів комп’ютера.

2.    Збільшення загального рівня звуку Volume, без урахування налаштувань Equalizer.

3.    Активація Normalize при загальному рівні вищому за номінальний. Функція Normalize ffdshow audio керується середнім рівнем звукової доріжки, тому при збільшенні амплітуди, спотворення, які вже виникли, тільки підсиляться. Ставити позначку Normalize не слід.


Про ffdshow аудіо декодер  http://www.homecinema-hd.com/ffdshow-au … on_en.html

Продовження (Тестування відео з апаратним прискорення DXVA) тут  http://replace.org.ua/post/5475/#p5475