1

Тема: Що писати?

Питання без відповіді. Так, я можу писати код і ні, я не маю комерційного досвіду розробки (і не впевнений, чи хочу його мати — гроші ніколи не були для мене головним пріоритетом, тому поради з серії, як знайти хорошу роботу й заробити стоп'ятсот бабок, мене зараз не цікавлять). Йдеться виключно про некомерційну розробку, або про проекти, комерціалізація яких потрібна лише для їх підтримання, тоді як кінцевою метою є суспільний вплив такого проекту.

Зразу відкидаю ідеї назразок «створити українську соцмережу». Причина: життєздатна соцмережа вимагає участі великої кількості користувачів, яких у моєму розпорядженні нема. Моє коло спілкування надто вузьке, щоб просто покликати друзів — і проект запрацює, я не спеціаліст з SEO, в мене нема грошей, щоб найняти SEO, і я не знаю, коли зароблю вдосталь грошей, щоб провести повномасштабну рекламну акцію для запуску подібного проекту, тому всі соціалки відкидаємо. Очевидно,  погана розрекламованість супроводжуватиме всі мої творіння, як мінімум, на початковому етапі. Те, що я створюю, має зберігати функціональність незалежно від того, яку кількість живих користувачів я зможу залучити до користування ним.

Колись я мріяв писати компілятори, створити свою мову програмування й назвати своїм ім'ям (проте, для останнього достатньо взяти собі нікнейм, що випадково збігається з назвою існуючої мови програмування). Але, боюсь, і з цією ідеєю доведеться розпрощатись: мова програмування — та ж соцмережа, якщо ніхто на ній не пише, то ця мова мертва. Так, звичайно, можна зробити її з якомога ширшими можливостями при низькому порозі входження (щоб користувач міг створити повноцінну програму з нуля, не вдаючись до списування зразків чужого коду), імпортувати звідкись існуючі бібліотеки, і т.д. Проте, це все марно, якщо єдиним користувачем компілятора буде його автор, який з часом втратить до нього інтерес.

В ідеалі, моє творіння має розвиватись незалежно від того, яка кількість людей знає про його існування й докладає зусилля для його розвитку. Щось назразок нейромережі чи еволюційного алгоритму, який, будучи написаним і отримавши початкові дані, далі сам удосконалює себе, безперервно виконуючи якісь обчислення без участі користувача взагалі, доки результат його роботи не набуде самостійної цінності. Отже, мені треба дивитися в бік ШІ? І яке кінцеве застосування в цього штучного інтелекту може бути?.. Зрештою, чи не буде цей ШІ перекладенням проблеми відсутності досяжних змістовних цілей з хворої голови на комп'ютер?..

Або ж можна забити на всі спроби зробити щось важливе в глобальному масштабі взагалі. Писати програми для вирішення якихось своїх прикладних задач, або просто з цікавості до програмування. Це те місце, де я перебуваю на даному етапі.

Подякували: 221VOLT, 0xDADA11C7, leofun013

2

Re: Що писати?

P.Y. написав:

зробити щось важливе в глобальному масштабі взагалі

[оффтоп беґін]
"Треба щось поміняти в житті... Довго розмірковував дядько, врешті поміняв 10 долярів на гривні і заспокоївся" )
[оффтоп енд]

Вважаю, що потрібна практична ціль, і це дасть змогу не відкинути ідею за тиждень. Скажімо, автоматизувати подання показників лічильників - чим не ціль. А потім масштабувати на родину/друзів, згодом і незнайомці підтягнуться. Я не відраджую від "think big", лише вважаю що не кинувши вище дерева, марно цілитися до Місяця.

Подякували: P.Y.1

3

Re: Що писати?

P.Y. написав:

я не маю комерційного досвіду розробки (і не впевнений, чи хочу його мати — гроші ніколи не були для мене головним пріоритетом, тому поради з серії, як знайти хорошу роботу й заробити стоп'ятсот бабок, мене зараз не цікавлять)

...

Писати програми для вирішення якихось своїх прикладних задач, або просто з цікавості до програмування. Це те місце, де я перебуваю на даному етапі.

овва) я думав, ви програмуванням заробляєте)


по темі -- можна пиляти якісь мультиплеєрні грулі по фану
(для прикладу -- io грулі, чи покрокові стратегії)

imho в будь-якому випадку ви отримаєте задоволення,
як і від процесу розробки, так і від результату --
байдуже, чи гратиметься у вашу гру лише 10 людей, чи мільйони  :)

Подякували: plusxx1

4

Re: Що писати?

Програміст повинен писати все, і Гугл і блокнот і текстовий редактор, навіть компілятор, дебагер. Це для досвіду

Подякували: 221VOLT1

5

Re: Що писати?

frz написав:

А потім масштабувати на родину/друзів, згодом і незнайомці підтягнуться. Я не відраджую від "think big", лише вважаю що не кинувши вище дерева, марно цілитися до Місяця.

Власне, ось це і є слабким місцем усіх ҫинк-біґів — довести проект до стадії, коли «згодом і незнайомці підтягнуться». У мене немає друзів — виходимо з цього. Для якихось своїх прикладних задач я можу задіяти свої кодерські скіли, але коло людей, з якими я спілкуюсь, недостатньо велике, щоб у ньому знайшлись ті, хто міг би оцінити важливість самої цієї задачі й застосувати її до себе. Крім того, там забагато програмістів, що робить мої послуги як програміста не надто цінними для них (нащо тобі майстер-любитель з молотком і цвяхами, коли ти сам професійно ремонти фігачиш день-у-день).

Подякували: 221VOLT, leofun012

6

Re: Що писати?

221VOLT написав:

по темі -- можна пиляти якісь мультиплеєрні грулі по фану
(для прикладу -- io грулі, чи покрокові стратегії)

Були ідеї написати браузерку назразок Травіану. Тільки хто це все буде тестити (особливо на початковому етапі, коли ні дизайну, ні графіки, і все раз-у-раз падає)? Самому засісти з мультами, що фармлять одне одного? Тоді я більше будуватиму хатинки, ніж кодитиму :)

Подякували: 221VOLT, leofun012

7

Re: Що писати?

reverse2500 написав:

Програміст повинен писати все

І кому ж він це повинен?
Звісно, погоджуся, що бути людиною-швейцарським ножен прикольно. Однак знаю особисто людину, котра пише лише скрипти на перлі, однак пише їх майстерно, і цим годує свою чималу сім'ю. Тобто це фор хум хау.

Зі свого ж досвіду скажу, що потрібно вміти бути гнучким і бути готовим вчитися нового, це дає змогу бути конкурентним на ринку.

Зі смішного (моє власне) :
на першу роботу мене взяли завдяки такому скіллу як... сліпий набір; а саме зараз годую чималу сім'ю на короткостроковому проекті, пишучи... .bat файли )))
(ні перше, ні друге, не міг би припустити в жодному сні).

Подякували: flatliner, leofun012

8

Re: Що писати?

P.Y. написав:
221VOLT написав:

по темі -- можна пиляти якісь мультиплеєрні грулі по фану
(для прикладу -- io грулі, чи покрокові стратегії)

Були ідеї написати браузерку назразок Травіану. Тільки хто це все буде тестити (особливо на початковому етапі, коли ні дизайну, ні графіки, і все раз-у-раз падає)? Самому засісти з мультами, що фармлять одне одного? Тоді я більше будуватиму хатинки, ніж кодитиму :)

:[ ото про травіан ви думки читаєте
imho тести не проблема
графіка -- складніше, та є варіанти

Подякували: P.Y.1

9

Re: Що писати?

P.Y. написав:

У мене немає друзів

У 21-му столітті це поняття давно замінене іншим - "френди". Це такі особи (часто без чітко визначеної статі, хоча на 90% імовірності що male), котрих навряд чи побачиш вживу на своєму birthday party, однак це люди, з котрими спілкуєшся різними каналами суттєво частіше ніж з родиною.

Подякували: P.Y.1

10

Re: Що писати?

frz написав:
P.Y. написав:

У мене немає друзів

У 21-му столітті це поняття давно замінене іншим - "френди". Це такі особи (часто без чітко визначеної статі, хоча на 90% імовірності що male), котрих навряд чи побачиш вживу на своєму birthday party, однак це люди, з котрими спілкуєшся різними каналами суттєво частіше ніж з родиною.

Не лякайтесь, але це про мене:
https://www.youtube.com/watch?v=sOso4oPJRfo

Звичайно, якщо не вважати соцмережами пару форумів та вікіпедію, де я інколи щось пишу.

Подякували: Yola, plusxx, leofun01, 221VOLT4

11

Re: Що писати?

221VOLT написав:
P.Y. написав:
221VOLT написав:

по темі -- можна пиляти якісь мультиплеєрні грулі по фану
(для прикладу -- io грулі, чи покрокові стратегії)

Були ідеї написати браузерку назразок Травіану. Тільки хто це все буде тестити (особливо на початковому етапі, коли ні дизайну, ні графіки, і все раз-у-раз падає)? Самому засісти з мультами, що фармлять одне одного? Тоді я більше будуватиму хатинки, ніж кодитиму :)

:[ ото про травіан ви думки читаєте
imho тести не проблема
графіка -- складніше, та є варіанти

Думка: а що, як спростити травіаноїд до чогось узагалі без програмування (а потім допилювати функціонал для автоматизації та візуалізації)?
Тобто, уявімо щось назразок настольної гри, тільки не RPG, як D&D, а стратегія реального часу, замість сервера — людина-GM...

Подякували: 221VOLT1

12

Re: Що писати?

P.Y.
Бачив вже це відео, повсміхавсь )
То й що, в мене теж лише лінкедін, в котрому ну не те щоб прийнято отак просто собі спілкуватися, хоча "френдів" вже поза 6к (хоча класно допомагає в пошуку наступного проекту).
Все одно є спілкування на форумах. Ну ок, це мабуть в мене така непоширена здатність читати чийсь допис і знати хто його написав не дивлячись на нік (якщо я на цьому форумі достатньо довго).

Подякували: 221VOLT1

13

Re: Що писати?

P.Y. написав:
221VOLT написав:
P.Y. написав:

Були ідеї написати браузерку назразок Травіану. Тільки хто це все буде тестити (особливо на початковому етапі, коли ні дизайну, ні графіки, і все раз-у-раз падає)? Самому засісти з мультами, що фармлять одне одного? Тоді я більше будуватиму хатинки, ніж кодитиму :)

:[ ото про травіан ви думки читаєте
imho тести не проблема
графіка -- складніше, та є варіанти

Думка: а що, як спростити травіаноїд до чогось узагалі без програмування (а потім допилювати функціонал для автоматизації та візуалізації)?
Тобто, уявімо щось назразок настольної гри, тільки не RPG, як D&D, а стратегія реального часу, замість сервера — людина-GM...

настолка колонізатори + німці = травіан
травіан + смартфони + інші розробники = клаш оф кланс
(куди аудиторія трави перетекла, бо німці прозівали тренд смартфонів)

існує деякий код сервера т3.6 в опен сорсі
там є баги, давно вже планую розібратись з тим кодом,
та запилити з нуля на хаскелі, і без багів )

а ще є різні опен сорс подібні проекти, типу devana
є і ще один проект, про який на паблік писати не хочу

напишіть мені в телеграм, подивимось-подумаємо разом :)

від цієї теми зараз також відписуюсь,
бо так можна цілими днями читати форум- прокрастинувати)) замість щось робити

Подякували: P.Y.1

14 Востаннє редагувалося flatliner (09.01.2020 04:53:40)

Re: Що писати?

Криза середнього віку ;-)

Жартую. Швидше за все ви самі знаєте, що ви хочете писати і вам потрібно лише підтвердження з боку, або навіть підтримка у вигляді співучасті... принаймні мені так здається. І сумніваюсь, що коли вам запропонують 100500 варіантів, з них знайдеться хоча б один, який вас влаштує (якщо, звичайно, не трапиться випадкового влучання в саме те, що ви хочете писати, тільки не зізнаєтесь собі в тому).

Щодо друзів-френдів... ви пишете, що у вас їх нема, але ж скількі відгуків отримали тут на форумі... то вже щось таки є. Можливо цього й замало для розкрутки гарного проекту, але головне щоб проект був дійсно гарним, можливо знайдуться бажаючі його просувати, або навіть прийняти участь. Не думали про співпрацю з іншими?

Щодо грулі... в мені є такий батхєрт щодо відсутності розвивючого контенту/ігор для малявок 4+, що висять в тирнетах, часто без нагляду і спрямовуючої руки дорослих. І вони переглядають всіляку російськомовну туфту, якщо трапляється щось україномовне, то швидше за все це кривий переклад з англійської (в кращому випадку), а скоріше з російської. Це про відео. Те ж саме й з іграми. Є всілякі портальчики типу vseigru і т. п. Там україномовних ігор днем з вогнем не знайдеш... От наприклад, є гра де треба малювати слова, щоб інші відгадували, там, здається 3 мови: англійська, російська й іспанська... де українська, я запитую?

Було б дуже чудово розробляти ігршки, в яких би були англійська й українська, а російської не було... І дуже бажано, щоб вони мали якийсь розвиваючий фактор... взяти отих черв'ячків а-ля слізаріо, а хай би вони не просто так повзали, жеручи один одного, а намагались захавати певні літери, щоб зібрати якесь слово... або шукали якусь блямбу з числом, що є відповіддю до певної арифметичної дії... чи щось таке подібне.

15

Re: Що писати?

Розвиваючи цю тему. Серія ігор чи щось типу дуолінгво щоб діти могли самостійно навчитись читати.

Подякували: flatliner1

16

Re: Що писати?

Я для цього аналізатор мови шукав. Але через домінацію ангійської, ніхто не пише бібліотек для  мов з фонетичним записом слів.

17 Востаннє редагувалося ReAl (09.01.2020 10:12:19)

Re: Що писати?

P.Y. написав:

Питання без відповіді. Так, я можу писати код і ні, я не маю комерційного досвіду розробки (і не впевнений, чи хочу його мати — гроші ніколи не були для мене головним пріоритетом, тому поради з серії, як знайти хорошу роботу й заробити стоп'ятсот бабок, мене зараз не цікавлять). Йдеться виключно про некомерційну розробку, або про проекти, комерціалізація яких потрібна лише для їх підтримання, тоді як кінцевою метою є суспільний вплив такого проекту.

Зразу відкидаю ідеї назразок «створити українську соцмережу». Причина: життєздатна соцмережа вимагає участі великої кількості користувачів, яких у моєму розпорядженні нема. Моє коло спілкування надто вузьке, щоб просто покликати друзів — і проект запрацює, я не спеціаліст з SEO, в мене нема грошей, щоб найняти SEO, і я не знаю, коли зароблю вдосталь грошей, щоб…

З цього фрагменту видно, що гроші — один з інструментів і то дуже потужний і універсальний прискорювач. Спроби його відкинути  (особливо якщо з погордою) завершуються гальмуванням того, що (начебто) можна зробити «без грошей». І тут я не лише про рекламу, навіть практично взагалі не про неї. Потужніший комп'ютер, хостинг, якісь дрібнички на одноразову спробу, «підгодовування» якогось такого «любителя з молотком», який може просунути проект :-)

А «комерційний досвід розробки» правильно звучить як  «досвід комерційної розробки», тобто розробки, орієнтованої на — сюрприз — зацікавлення результатом великої кількості людей, а не лише друзів.

p.s. «тоді як кінцевою метою є суспільний вплив такого проекту.» — тобто за нього заплатять тим, що піддадуться цьому впливові.

Подякували: 221VOLT1

18

Re: Що писати?

Набагато простіше, коли у тебе вже є доступ до багатотисячної аудиторії і ти пишеш їй те, що їм потрібно (ну або ти вважаєш, що потрібно).
В іншому випадку це писанина для себе улюбленого і тільки.

Подякували: 221VOLT1

19

Re: Що писати?

ReAl написав:

p.s. «тоді як кінцевою метою є суспільний вплив такого проекту.» — тобто за нього заплатять тим, що піддадуться цьому впливові.

Саме так — кінцевою метою є контроль над «соціальним капіталом». Гроші самі по собі необов'язково є способом його отримання — наприклад, їх можна спустити на більш розкішний спосіб життя, що мене, в даному випадку, не цікавить.

ReAl написав:

З цього фрагменту видно, що гроші — один з інструментів і то дуже потужний і універсальний прискорювач.

Безумовно. Але самі по собі вони є для мене не самоціллю, а лише допоміжним інструментом (одним з можливих), і я виходжу з того, що в мене зараз є, а не з того, що було б добре, якби було. Зрештою, можливо, простіше отримати стартовий капітал способом, не пов'язаним з програмуванням.

ReAl написав:

А «комерційний досвід розробки» правильно звучить як  «досвід комерційної розробки», тобто розробки, орієнтованої на — сюрприз — зацікавлення результатом великої кількості людей, а не лише друзів.

Зовсім необов'язково великої — це може бути закритий код для роботи якоїсь малолюдної, але грошовитої контори. Що, безумовно, може бути цікаво (чи нецікаво) з точки зору розробки як мистецтва, але кінцева мета такого проекту визначається не мною й може не збігатися з моїм баченням.

Подякували: leofun01, 221VOLT2

20

Re: Що писати?

Зізнайтеся нарешті, хоч собі, що ви жінка та ваші власні проєкти непотрібні, в першу чергу, вам самому. Навіщо мріяти, коли можна просто працювати над проєктами та закликати людей поглянути на них? Те, що у вас нема друзів, то плюс, для вас, як для розробника, а не мінус. Будуть проєкти - навчитеся SEO та будуть гроші. На пустому місці воно не з'явиться.

Подякували: leofun01, 221VOLT2