81

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Коронавірус  (COVID-19) та боротьба із ним обговорюються в усьому світі. У Києві та інших містах України запровадили карантин. Тож, час згадати, як із медициною та пандеміями були справи у Гетьманщині.

У 17 столітті, за часів Богдана Хмельницького, справи із медициною були м’яко кажучи погані (щоправда, на території Європи було не набагато краще). Є згадки про спалах чуми в середині 17 столітті, під час якого у Києві загинули більше 20 000 мешканців (на всяк випадок нагадаю, що столицею Гетьманщини був Чигирин). Та відносно невелика мобільність людей не дозволяла розповсюджуватися хворобам далеко від точок спалаху. При цьому ніяких особливих карантинних заходів не було і від тифу чи холери могло вимерти ціле село. Згадки про такі сумні події можна буде зустріти у історично-політичній грі «Гетьманщина» (https://general.kiev.ua/hetmanate/).

Значне покращення медичної допомоги відбулося у першій половині 18 столітті. Завдяки зусиллям лівобережного гетьмана Данила Апостола було відкрито кілька навчальних закладів, де готували докторів. До Глухова, який став столицею Лівобережжя, було запрошено з-за кордону кілька практикуючих спеціалістів, один з яких став особистим лікарем гетьмана. Прості люди могли звертатися до цирульників, які, щоправда, мали не дуже ґрунтовну підготовку і головним засобом лікування вважали кровопускання. Та все одно це було досить прогресивно. Часто цирульники уміли робити ампутації чи виривати зуби. Крім того, почали викриватися аптеки, де продавали ліки – здебільшого суміші трав.

До речі, перша приватна аптека у Києві відкрилася 1728 року, майже 300 років тому назад.

Портрет

https://pbs.twimg.com/media/ETUuzR7WAAkjHhv.jpg

82

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

У грі Гетьманщина (https://general.in.ua/hetmanate), окрім головної сюжетної лінії, присвяченої політичним та військовим проблемам країни після смерті Богдана Хмельницького, є й другорядна лінія, яка розповідає про тогочасне життя юнака. Це зроблено для того, аби гравець міг побачити тогочасні проблеми не лише очима політичної та військової еліти, але й очима простої людини. Різні вибори, які робитиме герой, формуватимуть у нього відповідні  навички та риси характеру. А це, в подальшому, впливатиме на його поведінку та доступні варіанти розв’язання поточних проблем.

Звичайно ж, цьому герою доведеться багато подорожувати. Він побуває на Запорозькій Січі, відступатиме разом з військами Петра Дорошенка із Прилук, боронитиме взятий у облогу Конотоп тощо.
За таких умов доведеться періодично стикатися із тогочасними аналогами сучасних готелів та хостелів.  За найкращих умов – це шинки та корчми. А чи всі пам’ятають чим корчма відрізняється від шинку?

83

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Ви навмисно ховаєте гру від людей? на стімі продають недороблені альфа версії. а ви соромитесь показати ваші надбання? нащо ваші звіти, якщо предмету нема і невідомо коли буде?

Подякували: leofun01, Gener_Al2

84

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Подивився стрім, ідея супер! Думаю, колись по таким іграм будуть вчити історію в школі (не лише по іграм звісно, але в цьому плані гра - дуже гарний допоміжний інструмент).

На чому робиш гру? Яка мова програмування?

Як плануєш поширювати?

Подякували: Gener_Al1

85

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Gener_Al написав:

При цьому у країні була моногамія, жінки могли працювати та відносно вільно пересуватися країною. Визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького спричинила фактичне зникнення кріпацтва на території Гетьманщини. Тобто права жінок у Війську Запорозькому були не менші, а то й більші, ніж у інших країнах того часу.

Жінки в українських сім'ях ще тоді частенько панували над чоловіками, майже як зараз. Згадаймо пісню кобзаря з Гайдамаків Шевченка:

Старий рудий бабу кличе,

А та йому дулю тиче,

Оженився, сатано,

Заробляй же на пшоно.

Треба діток годувать,

Треба діток одягать.

А я буду добувать,

А ти, старий, не гріши,

Та в запічку колиши,

Та мовчи, не диши.

Подякували: Gener_Al1

86

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Gener_Al написав:

Зараз по телебаченню можна побачити різні шоу, у яких люди шукають свою другу половинку. Іноді глядачі вирішують, хто кому краще підходить. А як вам пара на малюнку? Подобається? Чи відправили би СМС, аби підтримати цю пару?

А якщо серйозно – стосунки цих двох молодих людей мали помітний вплив на історію України, а якби не прикра випадковість, то мали б великий вплив на історію всієї Європи. Звичайно, деякі відомості про все це можна буде отримати, погравши у історично-політичну гру «Гетьманщина» (https://general.in.ua/hetmanate). Та може хтось і так знає та напише у коментарях хто це і чому їх стосунки важливіші за всі сучасні шоу?

Малюнок

https://pbs.twimg.com/media/ECVe5MjXoAAmPPh.jpg

Тиміш Хмельницький та Розанда Лупул. Гетьманщина+Молдова, був би дуже потужний союз. Загибель Тимоша все зіпсувала і фактично стала причиною руїни.

Подякували: Gener_Al1

87 Востаннє редагувалося Gener_Al (10.04.2020 12:15:14)

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

ur_naz написав:

Ви навмисно ховаєте гру від людей? на стімі продають недороблені альфа версії. а ви соромитесь показати ваші надбання? нащо ваші звіти, якщо предмету нема і невідомо коли буде?

Я її роблю. Я не професійний історик, і не професійний програміст. Тому справа йде не дуже швидко. Але сюжетна частина вже майже закінчена. На жаль спочатку я нагався зробити версію для Android, потім для Android та Windows. Виратив багато часу на "сумісність", але врешті прийшов до того, що краще і простіше зробити все у вигляді Інтернет версії. Щоб можна було зайти на сайт та пограти - це буде сумісно з великою кількістю пристроїв та прибере трабли із Гугл-стором, Стімом тощо. Зараз перероблю "двигун". Десь за 1-2 тижні маю закінчити.
На Стім йти без англіської мови сенсу нема. А у мене наразі виключно українська. Та й взагалі я вже не хочу йти на Стім.

Звіти я роблю аби привернути увагу та поспілкуватися із зацікавленими людьми. Ті кому цікаво - допомагають, надсилають цікаві факти, малюнки. Зараз я зміг передати свої наробки до Українського інституту національної пам'яті, вони обіцяють зробити рецензію. До цього колеги з Львіського Історичного музею дуже допомогли фотографіями справжньої козацької зброї 17 століття.
Я ж не можу готові асети купувати, чи свої пафосні вигадки писати. Гра все ж таки історична і потребує хоча б мінімальної перевірки фактів та автентичних зображень.

Подякували: 0xDADA11C7, metaprog, fed_lviv3

88

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

metaprog написав:

Подивився стрім, ідея супер! Думаю, колись по таким іграм будуть вчити історію в школі (не лише по іграм звісно, але в цьому плані гра - дуже гарний допоміжний інструмент).

На чому робиш гру? Яка мова програмування?

Як плануєш поширювати?

Дякую. Починав робити на Дельфі аби працювало на Android та Windows. Потім зрозумів, що сучасний браузер краще підходить ніж мої саморобні штуки і роблю просто як Інтернет-сайт (php + js). Я не професійний програміст, тож роблю на тому, що сам трохи вивчив.

Насьогодні план такий - гра буде як сайт. Гра буде безкоштовна, оскільки головна мета проекту - просвітницька. Маленькими грошима можна буде піддтримати проект і за це побачити наскільки твої рішення під час гри були близькі до тих, що були у реальній історії. Якщо зможу заробити щось більше ніж на хостинг - зроблю переклад англіською. Можливо, замовив би і трохи графіки.
Поширювати - власними силами, через музеї думав, тощо. У ФБ маю групу на 3000+ людей.

Якщо проект буде мати якісь успіх, мабуть, буду робити наступний - або щось по добі Махно, або історичний детектив.

Подякували: 0xDADA11C7, fed_lviv2

89

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

На наведеному малюнку зображено Івана Сірка. Це скан-копія нової картини української художниці Наталії Павлусенко. Старий варіант зображення легко знайти в Інтернеті. Авторка сама надіслала мені скан роботи, аби я зміг використати її у грі «Гетьманщина» (). Також дозволила взяти і інші свої малюнки, за що я їй дуже вдячний.
Тепер у грі буде пристойний портрет Івана Сірка та деяких інших історичних діячів. При цьому Наталія не просто малює своє уявлення про ту чи іншу історичної особи, а детально вивчає доступну історичну інформацію. Так, при побудові Каховського водосховища у 1968 році, могила Сірка могла бути знищена водою, тож тіло ексгумували. Далі скелет заховали біля села Капуловка, а череп відправили до Москви, де зробили детальну реконструкцію обличчя Сірка. Саме засновуючись на таких досить серйозних наукових розробках і малює свої портрети Наталія. А череп Івана потім ще довго «мандрував» по країнах та кабінетах поки не був, нарешті, захоронений із скелетом.
До речі, при ексгумації виявилося, що обидві руки отамана на місці. Тож розповіді про те як у похід ходили із відрубаною рукою Сірка, вважаючи , що це принесе їм допомогу, скоріш за все, просто легенди. Як і те, що він міг у вовка обертатися.
У грі «Гетьманщина» Іван Сірко досить важливий герой. Адже саме він повів козаків на Крим після перемоги Виговського під Конотопом, що призвело до розколу у силах гетьмана – кримські татари покинули Виговського. З одного боку це послабило гетьмана і стало одним з серйозних факторів його зміщення і початку розколу у країні, відомого як Руїна. З іншого – татари жорстоко грабували місцеве населення Лівобережжя, забираючи багатьох людей у рабство. Тож вчинок неоднозначний. А яке ваше ставлення до нього?

Картина

https://pbs.twimg.com/media/EVO5oN9U4AI6whF.jpg

90

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

А яке ваше ставлення до нього?

Однозначно позитивне. Можна багато що говорити, але те, що його переобирали 10 (чи скiльки там раз) , говорить про нього краще, чим вся наша сучасна "аналiтика". Ще при життi вiн був легендою, його вважали чорнокнижником (татари та iншi вороги).

А на рахунок Виговського.. а якi були шанси? Ви думаете, що поляки дали би нам незалежнiсть, пiсля того що було з Хмельницьким? Сiрко вибрав того союзника, якого вважав православним, ближчим до себе.

Прихований текст

з.и. для пiвня, що любить на мене жалiтись модераторам - тут обговорення iсторii,а не полiт-дебати.

Подякували: Gener_Al1

91

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Без зворотного зв'язку ви ніколи не взнаєте що не так з вашою грою, що треба додати, що - прибрати, де виправити, де прикрасити...

Подякували: Gener_Al1

92

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Gener_Al написав:

Я її роблю... і не професійний програміст. Тому справа йде не дуже швидко.

Дуже знайома історія. Я от роблю Метапрог (універсальне візуальне середовище програмування), але сам не програміст. Коли дійдуть руки написати пристойний опис, зроблю тут окрему тему. Поки що можеш в загальних рисах ознайомитись з ідеєю тут.

На Стім йти без англіської мови сенсу нема. А у мене наразі виключно українська. Та й взагалі я вже не хочу йти на Стім.

В нас багато схожого. В моєму візуальному середовищі програмування теж нема (наразі) англійської. Лише українська та російська. Взагалі вважаю несправедливим, що нинішні технології програмування намертво пов'язані з англійською та потребують її знання. В нескінченних дебатах про мови та язики політики забувать згадати, що українська мова наразі має мізерну (практично нульову) роль в інформаційних технологіях - і це при тому, що в Києві свого часу створили найперший комп'ютер континентальної Європи. Тебе не обурює цей факт?

Починав робити на Дельфі аби працювало на Android та Windows. Потім зрозумів, що сучасний браузер краще підходить ніж мої саморобні штуки і роблю просто як Інтернет-сайт (php + js). Я не професійний програміст, тож роблю на тому, що сам трохи вивчив.

Як оціниш зручність наявних інструментів та мов програмування? Чи не хотів би чогось кращого?

Я от подивився твої стріми - подібні ігри, думаю, буде нескладно масово робити на Метапрогу, особливо якщо підключити nuklear (веб-демо) та SDL2. Можна буде зібрати графічний фреймворк для подібних твоєму текстових квестів (фотки, текст, форматований текст, кнопки...). SDL2 портується на вінду, лінукс, андроїд, айфон та веб (браузер), а nuklear можна легко портувати навіть на Windows 98 без або з мінімальними змінами в коді програми.

93

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

ExPy написав:

А яке ваше ставлення до нього? (Сірка)

Однозначно позитивне. Можна багато що говорити, але те, що його переобирали 10 (чи скiльки там раз) , говорить про нього краще, чим вся наша сучасна "аналiтика". Ще при життi вiн був легендою, його вважали чорнокнижником (татари та iншi вороги).

В стрімі з грою був варіант обрати шлях повної незалежності. Тоді Сірко б воював з кримськими татарами, а умовний Виговський - з Москвою та/або ляхами. Як на мене, так дуже актуальний вибір і в наш час - ніхто нам не допоможе поки ми самі собі не дамо ладу.

А на рахунок Виговського.. а якi були шанси? Ви думаете, що поляки дали би нам незалежнiсть, пiсля того що було з Хмельницьким? Сiрко вибрав того союзника, якого вважав православним, ближчим до себе.

Прихований текст

з.и. для пiвня, що любить на мене жалiтись модераторам - тут обговорення iсторii,а не полiт-дебати.

Так, від поляків тоді годі було чекати чогось доброго для України:(

Сірко свідомо обрав конкретно Москву? Чи просто пішов в похід на татарву, "забувши" про війну з Москвою?

94

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Gener_Al написав:

при побудові Каховського водосховища у 1968 році, могила Сірка могла бути знищена водою, тож тіло ексгумували. Далі скелет заховали біля села Капуловка, а череп відправили до Москви, де зробили детальну реконструкцію обличчя Сірка. Саме засновуючись на таких досить серйозних наукових розробках і малює свої портрети Наталія

Наскільки достеменно відомо, що то була могила саме Сірка? Ми навіть не знаємо де могили таких людей як Хмельницький, Гонта та Залізняк:

А унуки? їм байдуже,
Панам жито сіють.
Багато їх, а хто скаже,
Де Ґонти могила,—
Мученика праведного
Де похоронили?
Де Залізняк, душа щира,
Де одпочиває?

Gener_Al написав:

А череп Івана потім ще довго «мандрував» по країнах та кабінетах поки не був, нарешті, захоронений із скелетом

Гадаю, Сірку б сподобалась думка помандрувати світом за сотні років після смерті. :)

Подякували: 0xDADA11C71

95

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Gener_Al написав:

У 17 столітті, за часів Богдана Хмельницького, справи із медициною були м’яко кажучи погані (щоправда, на території Європи було не набагато краще).

Наскільки я знаю, в Європі з гігієною було набагато гірше. Українці милися в річках/озерах (класичний сюжет - коли хлопці підглядають за дівчатами, які так миються) та лазнях, в той час як в європейських містах люди могли не митися взагалі. Навіть королі майже не милися, в їхніх палацах стояв жахливий сморід (про що згадував, наприклад, Леонардо да Вінчі), а шляхетні дворяни пісяли прямо в коридорах палаців.

Подякували: Gener_Al1

96

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

ExPy написав:

Однозначно позитивне. Можна багато що говорити, але те, що його переобирали 10 (чи скiльки там раз) , говорить про нього краще, чим вся наша сучасна "аналiтика". Ще при життi вiн був легендою, його вважали чорнокнижником (татари та iншi вороги).
А на рахунок Виговського.. а якi були шанси? Ви думаете, що поляки дали би нам незалежнiсть, пiсля того що було з Хмельницьким? Сiрко вибрав того союзника, якого вважав православним, ближчим до себе.

Переобирали 12. Але кошовим отаманом Запорозької Січі. Це зовісім не те саме, що Військо Запорозьке (Гетьманщина). Іноді вони навіть ворогували. Сірко був дуже релігійною людиною і якби його назвали чорнокнижником, чаклуном чи характерником, напевно образився. Я не вважаю його суто промосковським, адже він з тих, хто не присягнув Московському царю у Переяславі. Та й будучи вінницьким полковником встиг з промосковськими повтанцями повоювати. Хоча, згоден з вами, православніть Москви йому була до вподоби.
Щодо своїх міркувань про Виговського і як що могло статися - я у грі викладу =) . Якраз її більша частина його добі присвячена. Я вважаю його досить талановитим політиком.

ur_naz написав:

Без зворотного зв'язку ви ніколи не взнаєте що не так з вашою грою, що треба додати, що - прибрати, де виправити, де прикрасити...

Ви праві. Тому я показую знайомим та влаштовував стріми. Коли зроблю більш-менш закінчений продукт покажу всім. Але це не означає, що не буду вносити якісь корективи після того.

metaprog написав:

to metaprog

Візуальне програмування - щось на кшталт блупрінтів у Unreal Engine?
Щодо зручноті сучасних мов -  я не експерт, мені важко щось коментувати з цього приводу. Мені зручно те на чому багато пишуть інші, відповідно, є документації, приклади, середовища розробки, готові реалізації стандартних фіч. Сі - не надто гарна мова, але те що на ній написали і виклали у вільний доступ справжню операційну систему Юнікс, зробило її дуже популярною, а її синтасис надпопулярним.
Про пеший комп'ютер у Києві і чи обурює щось менею Важко сказати. Пращури сучасних людей з'явилися, кажуть, у Центральній Африці. Наразі це далеко не центр цивілізації. Історія йде своїм не надто справедливим шляхом.
Щодо могили Сірка. Думаю так, щоб 100% то взагалі мало що відомо. Є велика кількість людей які не вірять, що Земля має фому кулі. Але професійні історики кажуть, що то буда його могила, і я їм довіряю.
Щодо гігієни. Цілком можливо, що Ви праві і у Європі було гірше. Але все ж таки да Вічні, це далеко не 17 століття, яким я цікавлюся. Тому саме його свідчення не надто "актуальні" =) .

97

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Богдан Хмельницький спочиває в родовому склепі, під тією самою церквою з 5 гривень.
https://www.ukrinform.ua/rubric-culture … ckogo.html

Подякували: Gener_Al1

98

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Gener_Al написав:

Візуальне програмування - щось на кшталт блупрінтів у Unreal Engine?

Воно на перший погляд ніби й схоже (і те, і те візуальне), але в моєму виконанні візуальне програмування досить сильно відрізняється від Unreal Engine. Приблизно так: і джаваскрипт, і Сі - текстові, але відрізняються сильно. Моє бачення візуального програмування більш схоже на LabVIEW (графічне середовище програмування для вчених та інженерів), на якому робиться прототип Метапрогу.

Щодо зручноті сучасних мов -  я не експерт, мені важко щось коментувати з цього приводу. Мені зручно те на чому багато пишуть інші, відповідно, є документації, приклади, середовища розробки, готові реалізації стандартних фіч. Сі - не надто гарна мова, але те що на ній написали і виклали у вільний доступ справжню операційну систему Юнікс, зробило її дуже популярною, а її синтасис надпопулярним.

Тоді Метапрог на сучасному етапі розвитку, на жаль, не для тебе, бо його ще треба робити й робити. Але я думаю, що таку нескладну (з точки зору техніки, а не наповнення) гру, як твоя, буде неважко портувати на Метапрог, та ще й в кросплатформовому виконанні. Там в тебе в основном текст, картинки та кнопки - тому це дуже добре стикується з нуклеаром, подивись на нього (цей бекенд можна використати в Метапрогу). Ось гра на нуклеарі (веб-демо), може працювати в вебі та компілюватись на лінукс, вінду, мак, може навіть андроїд. Я хочу портувати твою гру на Метапрог+нуклеар коли буде готовий потрібний для цього функціонал. Як тобі ця ідея?

Про пеший комп'ютер у Києві і чи обурює щось менею Важко сказати. Пращури сучасних людей з'явилися, кажуть, у Центральній Африці. Наразі це далеко не центр цивілізації. Історія йде своїм не надто справедливим шляхом.

Як на мене, найважливіше - щоб історія йшла на нашу (українців) користь. Решта - деталі.

Щодо могили Сірка. Думаю так, щоб 100% то взагалі мало що відомо. Є велика кількість людей які не вірять, що Земля має фому кулі. Але професійні історики кажуть, що то буда його могила, і я їм довіряю.

Історія - наука не така точна, як, скажімо, фізика. Цим вона й цікава :)

Щодо гігієни. Цілком можливо, що Ви праві і у Європі було гірше. Але все ж таки да Вічні, це далеко не 17 століття, яким я цікавлюся. Тому саме його свідчення не надто "актуальні" =) .

За 200 років плані гігієни в Європі, гадаю, мало що змінилось. То вже в 19 столітті ситуація значно покращилась, коли розвинулась медицина, епідеміологія, побудували адекватні каналізаційні системи.

99 Востаннє редагувалося Gener_Al (11.04.2020 11:25:20)

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

koala написав:

Богдан Хмельницький спочиває в родовому склепі, під тією самою церквою з 5 гривень.
https://www.ukrinform.ua/rubric-culture … ckogo.html

Не втримаюсь та запощу =)

metaprog написав:

...

Я не знаю, що таке  LabVIEW. Подивився відео - не дуже зрозумів.
Гру подивився - вона страшенно глючить. Можна складати, принаймні українською, неіснуючі слова. Ще й на Стімі продається. Капець.
Моя гра, насправді, не така вже й проста. Не візуальна новела.  А малювати кнопки та виводи тексти у сучасному браузері, не так вже й складно. І працює він добре і має дуже гнучкі налаштування особливо із використанням css3 та html5. А що крисного, крім малювання інтерфейсів, є у Nuklear ?

100

Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини

Я не знаю, що таке  LabVIEW. Подивився відео - не дуже зрозумів.

Якщо коротко - візуальне середовище програмування, застосовується в основному інженерами та вченими і не потребує знання текстових мов програмування. Якщо розгорнуто - мені треба знайти час та зробити окрему тему про візуальне програмування та мій проект. Може на днях вдастся зробити.

Гру подивився - вона страшенно глючить. Можна складати, принаймні українською, неіснуючі слова. Ще й на Стімі продається. Капець.

То демка. Цікава не в сама гра, а в графічний фреймворк. Кнопки, фотка на тлі, при цьому компілюється і на вінду, і на лінукс, і в веб, можна портувати на андроїд та IOS, а потенційно і на більш екзотичні платформи.

А малювати кнопки та виводи тексти у сучасному браузері, не так вже й складно. І працює він добре і має дуже гнучкі налаштування особливо із використанням css3 та html5. А що крисного, крім малювання інтерфейсів, є у Nuklear?

Нуклеар - це бібліотека суто для малювання інтерфейсів. Корисний він тим, що кросплатформовий і спирається на Сі (що додає кросплатформовості).

Я так розумію, нарікань на мови та інструменти програмування в тебе нема?

Моя гра, насправді, не така вже й проста. Не візуальна новела.

Кажучи про "нескладність", я мав на увазі графічну складову (в порівнянні зі складними тривимірними іграми). Так-то при розробці нелінійних квестів треба враховувати багато чинників, що випливають з минулих подій. От я і подумую про фреймворк для подібних ігор як одне з перших практичних застосувань для свого середовища візуального програмування. Що б тобі хотілось в ньому бачити, в тому числі такого чого в наявних інструментах тобі не вистачає?

Якщо говорити про ігри з нелінійним сюжетом, моя улюблена гра - Age of Decadance. Там описаний "постапокаліптичний" світ на уламках технологічно розвиненої імперії. Руїна прям як Україна після смерті Хмельницького (та й сьогоднішня теж в певному сенсі). Люди там настілкьи деградували, що технології в їхніх головах змішались магією.

Персонаж може бути і воїном, який вб'є сотні людей, і дипломатом або вченим, який пройде гру, жодного разу не виймаючи меча, вирішуючи всі питання інтелектом та хитрістю. Від дій персонажу тамтешній світ може перегорнутись догори дригом, дуже раджу як мінімум пройти демку.

Подякували: 0xDADA11C7, Gener_Al2