Re: Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини
шлях не може бути досягненням... та й інші досягнення дуже сумнівні
Саме тому слово досягнення написано у лапках.
Ви не увійшли. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.
Ласкаво просимо вас на україномовний форум з програмування, веб-дизайну, SEO та всього пов'язаного з інтернетом та комп'ютерами.
Будемо вдячні, якщо ви поділитись посиланням на Replace.org.ua на інших ресурсах.
Для того щоб створювати теми та надсилати повідомлення вам потрібно Зареєструватись.
Український форум програмістів → Ваші проєкти → Розробка історично-політичної гри про добу Гетьманщини
Сторінки Попередня 1 … 5 6 7 8 9 10 11 Наступна
Для відправлення відповіді ви повинні увійти або зареєструватися
шлях не може бути досягненням... та й інші досягнення дуже сумнівні
Саме тому слово досягнення написано у лапках.
При чому тут я? Це якісь дит.садок... Нащо тоді ця тема? Відсутність критики призводить до виникнення суспільства взаємного захоплення. Це призведе до того, що нічого путнього не вийде в будь-якій справі.
Тільки-но прочитав, що це звання... Тоді це якась нісенітниця... Звання це козак, писар, гетьман тощо. А страта це досягнення. Зробіть дерево прокачування персонажу, де кожному званню будуть відповідати певні досягнення і в залежності від досягнень можна буде отримати відповідне звання. історія мало кому цікава, а система прокачування буде тримати гравців у грі. а якщо потім спитати у гравця про гру, то він відповість, що це історична гра про Україну. А систему прокачування і зміст не згадає. така психологія.
Тільки-но прочитав, що це звання... Тоді це якась нісенітниця... Звання це козак, писар, гетьман тощо. А страта це досягнення. Зробіть дерево прокачування персонажу, де кожному званню будуть відповідати певні досягнення і в залежності від досягнень можна буде отримати відповідне звання. історія мало кому цікава, а система прокачування буде тримати гравців у грі. а якщо потім спитати у гравця про гру, то він відповість, що це історична гра про Україну. А систему прокачування і зміст не згадає. така психологія.
Звань там 5 - Державник, Політик, Дипломат, Кат, Молодий козак (треба на просто козак переіменувати). Під кожним написано, що треба зробити, аби досягти. Це просто аналог стімовських ачівок. Гра робиться саме для тих, кому цікава історія. На тих кому не цікава, не орієнтуюся. У грі нема якогось головного персонажа, якого можна прокачувати.
я лише переказую враження від побаченого. ще раз повторюю, нікому не цікава гола історія. Історія це лише антураж. Зробіть персоналію, дозвольте юнаку перетворитися на гетьмана, додайте трохи кохання, військових походів, торгівлі тощо. і буде цікава гра. Не можна бути одночасно катом і писарем. Потрібно дерево подій і досягнень. В залежності від вибору ти можеш стати або політиком або військовим. Тоді виникне бажання пройти гру ще раз або кілька разів.
Ось тут https://general.in.ua/hetmanate/ є відео стріму старої демо-весрії. Можна побачити, що саме робиться. У грі нема ніякої конекретної персоналії. Нема головного героя. Гра взагалі не пригодниціка. Це політично-історична гра.
Ігор де є дерева прокачки і нескінченні квести і так, ду-у-уже м'яко кажучи, вистачає. У тому числі і в історичних антуражах і навіть у антуражі Гетьманщини є. Робити ще одну сенсу не бачу.
Мета гри - не розважити гравця неймовірною історією про шлях юнака до гетьманства (навіть звучить дивно, почитайте біографії гетьманів, там «просто юнаків», фактично, не було). Мета - звернути увагу на те, що відбувалося майже 400 років тому, провести паралелі з сьогоденням. І нагадати, що Військо Запорозьке і Запорозькі Січ – кардинально різні речі; Дорошенко і Виговський ніякі не зрадники; Юрій Хмельницький - не найкращий політик, але точно не дурник; Сірко більшу частину життя до кошового отаманства ніякого відношення не мав; історія з Томосом почалася майже 400 років тому і не пустому місці; тощо.
Звання. Це аналог ачівок з стіму. Фактично, оцінка дій граця. А гравець може біти героєм (розстрілюючи монстрів), а через хвилину бути самогубцем (бо йому стало цікаво, як само вбиває новий монстр). Тому ці звання і зберігаються від гри до гри, бо вони часто є взаємовиключаючими.
Всі пам’ятають Переяславську раду 1654 року. Саме після неї були підписані Березневі статті, за якими Військо Запорозьке визнало протекторат Московського царства. Відношення до цієї події є неоднозначним не лише зараз, але й було таким майже 400 років тому. Багато поплічників Хмельницького відмовилися присягнути Московському царю, через що попали у опалу. Та мало хто пам’ятає Переяславську раду 1659 року. На ній Гетьманщину представляв вже син Богдана – Юрій Хмельницький. Наслідки її були вкрай невтішними – були підписані дуже невигідні для Війська Запорозького умови подальшого протекторату. Домовленості швидко було порушено і, фактично, звідси почався той самий поділ на Ліво та Правобережжя, що призвів до громадянської війни та періоду, відомого як Руїна.
Розробка історично-політичної гри «Гетьманщина» (https://general.in.ua/hetmanate) добігає фіналу. Гра охопить період починаючи із смерті Богдана Хмельницького і закінчуючи трохи далі Переяславської ради 1659 року.
Реалізовано можливість пройти ці роки максимально близько до реальної історії, одне закінчення, яке є трохи кращим (з токи зору збереження суверенітету Війська Запорозького) від історичного. Та сім закінчень, що гіршими за реальну історію.
Гра буде працювати через Інтернет-браузер, не треба буде нічого встановлювати. Достатньо мати доступ до Інтернету аби пограти. Сподіваюсь, вже незабаром буде анонс виходу гри.
Зараз в Україні прибираються з обігу деякі номінали монет, а одна, дві та п’ять гривень мають стати металевими монетами, замість паперових банкнот. Монета п’ять гривень вже є у обігу. На ній, так само як і на банкноті, зображено Богдана Зиновія Хмельницького – першого гетьмана Війська Запорозького. А от малюнок, який був на зворотній стороні банкноти (на реверсі, якщо можна так сказати) ніяким чином на монету перенесено не було. А жаль. Там було зображено досить важливу споруду, неодноразові згадки про яку, можна буде зустріти у грі «Гетьманщина» (https://general.in.ua/hetmanate), що незабаром вийде. Чи вся пам’ятають, яку будівлю зображено на паперових п’яти гривнях? І яка дуже відома в Україні людина спеціально здійснила невелику мандрівку, аби намалювати її у своєму альбомі?
У своєму минулому пості (https://cutt.ly/lymPdO4) я запитував про Іллінську церкву в Суботові (саме її зображено на 5 паперових гривнях) та акварельний малюнок цієї будівлі Т. Шевченка. А один з читачів надіслав мені своє фото могили Богдана Хмельницького, зроблене у цій церкві. Могила, зрозуміла річ, умовна. Церкву і плюндрували, і перебудовували. Тож реального тіла там нема.
Фото могили в Інтернеті, які я бачив, «обрізають» ікону зверху. І мені цікаво, а хто там зображений? Зверху – Богородиця, справа Хмельницький із козаками, а хто зліва? Сам я відповіді не знаю, і розгледіти на фото не можу. Та, може, хтось підкаже?
P.S. А вихід історично-політичної гри «Гетьманщина» (https://general.in.ua/hetmanate) все ближче. Вже тестую на реальному інтернет-сервері.
Могила? В сенсі - Петро Могила? Не знаю, просто припущення.
Московський царь з боярами?
Я і сам не знаю. В ФБ знайшлись специ. Скоріш за все - це Сильвестр Косів. Могила мав би бути із чорною бородою. Судячи з піднятої руки - намальовано представника релігії, але не святого (той не стояв би під захистом Богородиці).
Цар московський там начебто не повинен бути. Скоріш за все там світська (Хмельницький) і релігійна (Косів) влада Війська Запорозького.
Це не я такий розумний, це мені в ФБ розповли .
Сьогодні виповнилося 372 роки перемозі війська Богдана Зиновія Хмельницького під Жовтими Водами. Це перша важлива перемога у Визвольній війні проти Річі Посполитої, яка зрештою закінчилася створенням держави, розташованої на значній частині етнічних українських земель. Її назва - Військо Запорозьке, або Гетьманщина.
Для облоги польського табору під Жовтими Водами, у Хмельницького було всього три гармати. Адже під його прапорами виступали січові козаки, повстанці із цивільного населення і татарська кіннота. Було небагато реєстрових козаків, що перейшли на бік Хмельницького, під час штурму польської залоги біля Січі, звідки і почав своє повстання Богдан.
А напередодні битви під Жовтими Водами на бік повстанців перейшло ще чимало реєстрових козаків, що були набрані з місцевого населення. Це були професійні військові. Їх перехід значно посилив військо не тільки бійцями, а й зброєю.
Перемога була здобута, багато в чому, заявки тому, що січовики та реєстрові козаки билися пліч-о-пліч. На жаль, в подальшому вони часто ворогуватимуть через розмір виплат, пільги, владні повноваження тощо. Під час повстання Пушкаря січовики взагалі будуть битися проти реєстрового війська Гетьманщини. Пригадати про ці події можна погравши у історично-політичну гру «Гетьманщина» (https://general.in.ua/hetmanate), що незабаром має вийти.
Історія Війська Запорозького нагадує, що внутрішні чвари та конфлікти часто виявляються страшнішими за зовнішніх ворогів. А перемога під Жовтими Водами демонструє, що єдність - одна з умов перемоги.
Вітаю всіх із днем вишиванки, який відзначається кожного третього четверга травня. Вишиванка – важлива складова українського народного вбрання.
Я зустрічав відомості, що в 17 столітті, у часи існування Війська Запорозького, вишиванки шили справжнім шовком, додавали золоті та срібні нитки. Звичайно, дозволити собі таку одежу могли лише заможні люди.
У грі «Гетьманщина» (https://general.in.ua/hetmanate), присвяченій тим часам, зображень вишиванки небагато. Головними героями гри є політичні діячі другої половини 17 століття. На портретах вони, зазвичай, у верхній одежі. Але повністю ігнорувати цю тему у грі, присвяченій історії України, було б неправильно. Тому вишиванку можна побачити на фоні головного меню.
P.S. А сама гра вже скоро з'явиться у Інтернеті.
Наступного тижня планується реліз історично-політичної гри «Гетьманщина - часопис» (https://general.in.ua/hetmanate). Активна розробка йшла майже півтора роки. Звичайно, хтось скаже, що все можна було зробити набагато швидше. Але гра робилася у вільний час, майже самотужки, та за відсутності чіткого бачення кінцевого продукту. Було багато експериментів як з ігровими механіками, так і з технічною реалізацією проекту. Сподіваюсь, ці зусилля не були марними.
Що чекає на гравця у «Гетьманщині»?
Гра працює через інтернет-браузер. Як на комп’ютерах, так і на мобільних пристроях. Не потрібно нічого скачувати чи встановлювати. Але для гри потрібен Інтернет.
Всю гру можна пройти безкоштовно. Є можливість підтримати проект маленькими грошима. Це дозволить гравцю побачити детальне порівняння результатів своїх дій, із реальними історичними подіями. Ну, а «Гетьманщина» зможе оплачувати сервер та, можливо, отримає професійного редактора й переклад (наразі гра виключно україномовна).
Під час гри потрібно приймати багато важливих рішень – з ким шукати союзу, куди слати війська, які договори і на яких умовах підписувати тощо. Всього близько 200 сюжетно важливих виборів.
В деяких моментах, «Гетьманщина» дає можливість пограти за простого молодого козака, аби показати тогочасні історичні події очима простого люду.
Гра дає можливість взяти участь у кількох важливих боях, включаючи Конотопську битву. Та якщо гравець не хоче особисто керувати військами, він може доручити це козацьким полковникам.
Майже всі персонажі гри – реальні історичні постаті (Хмельницький, Виговський, Богун, Сірко, Сомко, Пушкар, Барабаш та багато інших).
Гра має 9 варіантів закінчення (окрім можливості програти, довівши населення своїми непродуманими діями до бунту). Одне закінчення «точно як в історії», ще одне трохи краще за реальну історію та сім – гірших.
Гра охоплює історичний період з червня 1657 до січня 1660 року (трохи більше доби правління Івана Виговського).
Гра складається із більше ніж 220 зображень та майже 40 000 слів (розмір невеликого роману). Історичний довідник гри містить 81 статтю.
Дякую за увагу і не пропустить реліз гри!
Сьогодні, 2 червня, виповнюється 368 років перемозі військ Богдана Хмельницького під Батогом. Разом із татарської кіннотою Хмельницький завдав нищівної поразки війську Речі Посполитої. Це дозволило закріпити результати Визвольної війни та створити країну, яка об’єднувала українські етнічні землі – Військо Запорозьке.
Ще одним важливим, та часто забуваним, наслідком цієї перемоги став поштовх до союзу між Військом Запорозьким та Молдовою. Союз було скріплено шлюбом старшого сина Хмельницького – Тимішем, та дочкою Василя Лупула - Розандою Лупул. Тиміш мав стати наступником батька та очолити Військо Запорозьке. А його діти, через шляхетне походження Розанди, вже були б рівними правлячим династіям Європи. У шлюбі народилося двоє хлопчиків. Як ми бачимо, Богдан мав державницьку стратегію.
На жаль, Тиміш загинув, доля його дітей наразі невідома. Молодший син Хмельницького – Юрій, на момент смерті батька, був досить молодим та недосвідченим. Почалася боротьба за владу... Саме про ці події детально розповідає історично-політична гра «Гетьманщина» (https://general.in.ua/hetmanate), реліз якої має відбутися вже через один-два дні. Тож, не пропустіть!
P.S. А ще у битві під Батогом відзначилася кіннота під командуванням Івана Богуна. У «Гетьманщині» він є важливим персонажем.
Вийшла історично-політична гра «Гетьманщина – часопис». Пограти можна тут: https://historygame.net/
Мої нотатки перед релізом.
Гра не надто проста. Може, це й непогано. Все ж таки, вона присвячена складному історичному періоду і потрібно зважувати свої рішення.
Я задоволений, що «Гетьманщина» - це не просто візуальна новела у історичному контексті, і не «тест на знання історії».
Гра вийшла коротшою, ніж я планував. Але, скажімо чесно, ентузіазм вже давно зник і розробка йшла все важче і важче. Та якщо проект не провалиться, думаю, його буде продовжено.
«Гетьманщина» - браузерна гра із адаптацією дизайну під мобільні пристрої. Спершу робив версії для Windows та Android (думав розповсюджувати через Steam та Google-маркет). Та лише витратив купу часу без прийнятного результату.
Не бійтеся реєструватися у грі через GMail чи FB. Нічого, окрім імені Вашого акаунта, гра не дізнається – можете перевірити у відповідних додатках. Коротше кажучи, E-mail чи телефон – не запитує, нічого не шле.
Всю гру можна пройти безкоштовно. Але, оскільки навіть існування проекту потребує грошей на оплату сервера, є можливість підтримати проект. Гравець отримає за це доступ до порівняння своїх дій із реальною історією, а я зможу оплачувати хостинг та, можливо, навіть знайду професійного редактора і перекладача англійською.
Гру тільки запущено. Отже, можливі помилки – заздалегідь прошу вибачення.
Дякую всім, хто допомагав із розробкою та просто цікавився проектом. Без вашої підтримки я б точно не довів гру до реліза.
Кілька днів тому, відомий український стрімер AlexD20, грав у історично-політичну гру «Гетьманщина» (https://historygame.net/). Запис стріму можна побачити за посиланням - https://cutt.ly/Yy7X5xa
Гра пройшла не надто успішно. Військо Запорозьке досить швидко втратило суверенітет через масштабне збройне повстання на Лівобережжі. Наприкінці критикували (частково справедливо) бойову систему гри. Наразі дещо я змінив і додав пояснення, що в боях головне не вдале командування, а розмір армії та її підготовка перед боєм.
Але подивимося з іншого боку. Під час гри, щодо кожного рішення Alex радився із глядачами – люди голосували у чаті. Багато обговорювали моральний бік того чи іншого рішення, прагнули нікого не образити, всім допомогти тощо. І що ж вийшло в результаті:
Підтримка влади у суспільстві була трохи нижча середнього.
Країна на початку повстання відмовилося від допомоги татар.
Складні перемовини із Січчю закінчилися тим, що січовики перейшли на сторону повстанців.
Введена в останній момент блокада Січі призвела до зубожіння населення Полтавщини, яке традиційно торгувало із Січчю.
Навіть грошам, що залишив Богдан Хмельницький, не змогли дати раду і в результаті вони потрапили до рук бунтівників.
Тож програш є закономірним, а «Гетьманщина» виправдовує жанр «історично-політична гра». Але ж рішення приймалися так демократично, фактично, невеликий референдум з кожного питання. Може це свідчення слабкості демократії та популізму? А може, демонстрація того, що по деяких питаннях, приймати рішення мають професіонали, а не більшість?
А що думаєте Ви?
Ось тут після авторизації добре б було щоб напис на кнопці змінювався. З "Почати гру як анонім" на просто почати гру бо трохи збиває з пантелику.
Візуально виглядає привабливо. Решту напишу пізніше.
Вважаю треба виправляти граматичні помилки та розвивати контент. Бо дуже скучно. ані музики нема, ані красивих шрифтів, ані цікавих розповідей і т.і.
Я вам писав, давайте бетатест, ви відмовились, тож в релізі щось сире і нецікаве з не дружелюбним та не інтуїтивним інтерфейсом.