Насправді, приємно вражений грою! Я не звертав уваги на цей топік від самого початку, мені перші скріни видались неякісними,
тай, це мало бути під вінду. І не думав, що взагалі щось вийде (були на форумі свої ігрописці)
Та вчора випадково натрапив на стрім Alex20 і, по-перше, здивувася, що вона взагалі вийшла в продакшин, по-друге, зацікавив формат. Я не любитель шутерів, стрілялок, стратегій (що там ще) - коли їх грав, то це було швидше несвідомо. Там все наче на емоціях зав'язано. А тут я отримав повне занурення на к-ка годин, як з худ. книгами, які читав про цей історичний період. За це - велике дякую!
Гру пройти вдалось. З 3 чи 4 разу (і не ідеально).
Завдання, показати що, ані Хмельницький, ані Виговський не були просто дурнями, а були вимушені діяти відповідно до обставин - виконано точно, а справді їх до цього вважав просто не державниками, і у всьому винними (і Б. Хмельницького теж трохи).
Ще в мене з часів уроків історії не було зрозуміло чому так важливо на кого робить ставку та чи інша пол. персона (населення - знать - армія), в грі це добре проілюстровано.
Найважливішим для мене було:
1. Загальний акцент зроблений не на ефектах бою, не на анімації, не на картинках героїв (емоції. Я заради емоцій грав стратегії, але задоволення не отримував потім жодного, лише розчарування, що просрав час), а на виборі, який є важливий. Думаєш, перед тим, як зробити вибір. Один неправильний крок у битві - і фейл повністю - все, держави нема. Це дає відчуття важливості і зосередженності - найважливіший, критичний момент у грі, для мене. З вашою грою я задоволення отримав.
2. персонажі: реальні, конкретні, історичні. В худ. історичних книгах (Малик, Куліш): настрої різних верств населення передаються конкретними (історичними чи видуманими) персонажами через діалоги і локальні події, які, здавалось би, не мають значення на держ. рівні, але добре виконують свою роль. Мені здається, вам вдалось повторити цей трюк в грі.
Побажання від мене (up to you чи брати до уваги):
1. дизайн - моє перше враження зіпсував саме він. Дух епохи треба зберегти, але кнопочки з тінями - дуже кидаються в очі (2020 ж);
2. я б закинув грошенят, але що це за fondy? Трохи стрьомно. Може патреон? Звичайний лінк на моно?.
3. не надто інтуїтивний UX: куди натискати? чому? повторювані кліки. Повідомлення від населення інколи не показуються. - це все технічні моменти (найневажливіше, але трохи зручніше без)
4. ускладнення. Чим авторежим битви відрізняється від керування? Чи можна виграти керуючи, якщо авто режим прорахував б фейл? У реального воєначальника є ще багато інших параметрів від яких залежить результат битви, наскільки він підготувався, яке забезпечення, які союзники, як розділив війська, обхідні маневри хитрощі і багато іншого. Я дуже хочу ускладення до реального історичного рівня. Розумію, що технічно це все важко реалізувати, тому і є лише ці тупі стратегії. Але я б дуже хотів пограти в наближену до реальної стратегію (може я щось пропустив і щось схоже вже є?)
5. ускладення розгалужень гри. Я маю лише приблизне уявлення, яку роботу ви проробили пишучи сценарії щодо кожного напряму і розумію, що важко буде ускладнювати. Але я б спробував з більшою к-стю розгалужень.
6. Яка ж буде назва?
7. Ну і можливість почати з якось вже пройденого моменту в історії. Напр. я пройшов 75% і фейл, хочу далі спробувати по іншому, але перші 25% - буду проходити так само. Напр., почати з 30% гри, від того що ти вже пройшов.
Ще раз дякую!