141

Re: Шлях на математичну вершину

оце так магія

142

Re: Шлях на математичну вершину

капець, такий здоровий і страшний вираз, що і відповідь має бути такою ж самою страшною, а в результаті маємо 1. Відчуваю себе ошуканим =(

Прихований текст

https://не-дійсний-домен/mcqhI/a4a1524f1b.png
https://не-дійсний-домен/mcqe4/35ed563e4d.png

143

Re: Шлях на математичну вершину

Якщо ви дійсно хочете навчитися, то робіть по номерах. Позначаєте окремі частини виразу номерами а потім по одному їх обчислюєте. Трохи більше мороки, зате не заплутаєтеся.
І раджу не змішувати звичайні і десяткові дроби - навіть якщо вони одночасно присутні в початковому виразі, все одно приводьте їх до чогось одного.

Подякували: FakiNyan1

144

Re: Шлях на математичну вершину

мерзенні степені не дали мені сну, тепер мені хочеться написати алгоритм пошуку еквівалентних степенів.
Ну, типу, даю число на вхід 64, і шукаються всі степені, котрі дають такий результат.
Поки що я зрозумів, що для того, аби з числа виходила степінь (натуральна), то воно має розкладатись в купу однакових множників.
Наприклад:
4 = 2*2
16=2*2*2*2
27=3*3*3
а потім з тих множників треба компонувати різні степені
16=2*2*2*2 = 24  (2*2)*(2*2) = 4*4 = 42
а от з 64 виходе
2*2*2*2*2*2 = 26, 43 та 82

Я от думав, ну а шо його там шукати? Давайте просто будемо спочатку брати квадратний корінь з числа, потім кубічний, потім семестровий/квартовий/четверовий, і так далі, і де результат буде цілим числом, там ми і знайдемо щастя. Але ж як взагалі беруться корні?

Не будемо ж ми множити 2*2, 3*3, і так далі, поки результат не буде рівним нашому числу, або не стане більшим за нього?

145 Востаннє редагувалося FakiNyan (31.12.2015 08:57:15)

Re: Шлях на математичну вершину

Рубрика: рахуємо палочками та відкриваємо нові закони разом з ФакінЯном
вирішив глянути на дроби в від'ємній степені, і о, боже! Я відкрив мегапарадокс сучасної математики! При ділені X на Y виходе Y !

Прихований текст

https://не-дійсний-домен/mezNj/3388fa046a.png

хоча стоп, 9/3 теж буде 3, ммм, тобто 0,50 в квадраті  = 0,25 ? оце так! ніколи б не подумав

146

Re: Шлях на математичну вершину

FakiNyan написав:

як взагалі беруться корні?

Тут є дві відповіді - з теорії чисел (для int-ів) та з обчислювальної математики (для float-ів). Перша - розкладаємо на множники, друга - розкладаємо в ряд Тейлора.

Подякували: FakiNyan, 221VOLT2

147

Re: Шлях на математичну вершину

багато раз чув про ряди і про ряд Тейлора, майбуть, крута штука

148 Востаннє редагувалося leofun01 (31.12.2015 11:00:22)

Re: Шлях на математичну вершину

FakiNyan написав:

мерзенні степені не дали мені сну, тепер мені хочеться написати алгоритм пошуку еквівалентних степенів.
...
Не будемо ж ми множити 2*2, 3*3, і так далі, поки результат не буде рівним нашому числу, або не стане більшим за нього?

Якщо Ви гарантуєте, що на вхід будуть подаватися прості числа в натуральних степенях (value = pn, де p - просте, n - натуральне), то можна пройтись по простих числах p, доки не виконається умова ( value mod p == 0 ), і коли вона виконається повернути ( ln(value) / ln(p) ).
mod - остача від ділення по модулю.
ln(x) - функція, логарифм натуральний.
ln(value) / ln(p) = n - степінь, до якого потрібно піднести p, щоб отримати value.
Хоча тут замість натурального логарифма можна використовувати будь-який інший (наприклад десятковий), головне щоб основа була однакова.

Тепер Ви точно не заснете =)

Подякували: FakiNyan1

149 Востаннє редагувалося leofun01 (31.12.2015 10:48:53)

Re: Шлях на математичну вершину

FakiNyan написав:

з 64 виходе
2*2*2*2*2*2 = 26, 43 та 82

потім можна провести факторизацію отриманого степеня (6 в наведеному прикладі) і підносити просте число до отриманих множників (6 = 2 * 3, звідси і отримаємо (22)3 і (23)2 ).

Подякували: FakiNyan1

150

Re: Шлях на математичну вершину

leofun01 написав:
FakiNyan написав:

мерзенні степені не дали мені сну, тепер мені хочеться написати алгоритм пошуку еквівалентних степенів.
...
Не будемо ж ми множити 2*2, 3*3, і так далі, поки результат не буде рівним нашому числу, або не стане більшим за нього?

Якщо Ви гарантуєте, що на вхід будуть подаватися прості числа в натуральних степенях (value = pn, де p - просте, n - натуральне, n > 1), то можна пройтись по простих числах p, доки не виконається умова ( value mod p == 0 ), і коли вона виконається повернути ( ln(value) / ln(p) ).
mod - остача від ділення по модулю.
ln(x) - функція, логарифм натуральний.
ln(value) / ln(p) = n - степінь, до якого потрібно піднести p, щоб отримати value.
Хоча тут замість натурального логарифма можна використовувати будь-який інший (наприклад десятковий), головне щоб основа була однакова.

Тепер Ви точно не заснете =)

мені зрозуміло все, окрім логарифмів, поки що, от сьоня мб і розберусь з ними

151

Re: Шлях на математичну вершину

поясніть за це
https://не-дійсний-домен/meVy5/a92d2d7466.png
як взагалі зрозуміти дійсну степінь? типу 21.7

152

Re: Шлях на математичну вершину

От саме так і треба. Раціональна степінь - це корінь, за формулою. Ірраціональна - через ліміт раціональних.

153

Re: Шлях на математичну вершину

koala написав:

От саме так і треба. Раціональна степінь - це корінь, за формулою. Ірраціональна - через ліміт раціональних.

а що з'явилось перше - раціональна степінь, чи корінь?

154

Re: Шлях на математичну вершину

Корінь же. Очевидно. Якщо ми раціональний степінь через нього визначаємо.

155

Re: Шлях на математичну вершину

koala написав:

Корінь же. Очевидно. Якщо ми раціональний степінь через нього визначаємо.

ну я ще не думав про те, так що неочевидно поки що, от зара мб подумаю трохи, і буде очевидно

156

Re: Шлях на математичну вершину

мм, щось я не наздоганяю, звідкіля та формула взялась

157 Востаннє редагувалося koala (01.01.2016 16:55:29)

Re: Шлях на математичну вершину

Спершу визначаємо пряму дію для натуральних чисел: додавання - розкладаємо на одинички і скидаємо докупи, множення - беремо купу (натуральну) додавань, степінь - беремо купу (натуральну) множень.
Потім визначаємо зворотні дії: - позначає розв'язок рівняння a+x=b, / - рівняння a*x=b, корінь - рівняння xa=b, логарифм - рівняння ax=b. А вже потім починаємо доповнювати визначення нулями, від'ємними, раціональними, алгебраїчними і трансцендентними числами.

158

Re: Шлях на математичну вершину

дарма я недооцінював вікіпедію, заглянув туди, і все стало зрозуміло

Прихований текст

https://не-дійсний-домен/mfMfb/34c0c53bd7.png

Подякували: leofun01, 221VOLT2

159

Re: Шлях на математичну вершину

ну, по формулам я розумію, як то робиться, але самої суті раціональної степені я так і не розумію.
От як можна помножити число саме на себе пів раза?
https://не-дійсний-домен/mg2G0/8e143f2b31.png

160

Re: Шлях на математичну вершину

Скоріш, підібрати таке число, що при піднесенні до квадрата давало число-основу (в даному випадку, 3).

Подякували: 221VOLT1